تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۲۴۴۷۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ترس دلار از صعود

‌می‌متالز - با کاهش ترس از سیاست‌های پاول، ارزش دلار نزول کرد.

به گزارش می‌متالز، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اظهار کرد ممکن است چند ماه طول بکشد تا تصمیمی برای کاهش ترازنامه ۹ تریلیون دلاری بانک مرکزی بگیرد، امروز (چهارشنبه) دلار به پایین‌ترین حد خود در برابر سایر همتایان اصلی خود سقوط کرد.

پاول گفت: اقتصاد ایالات‌متحده برای مبارزه با تورم، آماده نرخ‌های بهره بالاتر و افزایش دارایی‌هاست.

اظهارات پاول نسبت به برخی از همکارانش آرام‌تر بود و ترس بازار را از عقب‌نشینی ناگهانی حمایت پولی کاهش داد؛ به‌عنوان مثال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت: تورم بالا و بهبود قوی، کاهش سریع دارایی‌های فدرال رزرو را تضمین می‌کند.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر شش همتای اصلی خود ارزیابی می‌کند با سقوط به ۹۵.۵۴۳ به پایین‌ترین رقم از ۱۸ نوامبر رسیده است.

بازار‌های پول در حال حاضر حدود ۸۵ درصد احتمال افزایش قیمت را ارائه کرده‌اند و در مجموع حداقل سه چهارم افزایش تا پایان سال خواهند داشت. دلار استرالیا به بالاترین حد خود در یک هفته گذشته یعنی ۰.۷۲۱۹۵ دلار و پوند برای اولین بار از ۴ نوامبر به ۱.۳۶۴۵ دلار رسید. یورو در دو ماه گذشته در ۱.۱۳۷۵۵ دلار معامله شد.

استراتژیست کن چئونگ گفت: به نظر می‌رسد دلار پس از افزایش شدید در ۶ ماه منتهی به اواخر نوامبر در بحبوحه شیب جنگ‌طلبانه فدرال رزرو از شکست رنج می‌برد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده