تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۲۴۵۱۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست رییس هیات عامل ایمیدرو با مدیران و سرمایه گذاران معدن و صنایع معدنی سنگان مطرح شد:

جعفری: طرح جامع سنگان تدوین شود/ ضرورت هماهنگی بین سرمایه گذاران و توسعه زیرساخت‌ها در سنگان

‌می‌متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه طرح جامع سنگان جزو اولویت‌هایی است که باید در این منطقه تدوین و عملیاتی شود، اعلام کرد: نحوه استقرار کارخانه ها، تامین مواد اولیه برای سرمایه گذاران و توسعه زیرساخت ها، از راهبرد‌های اصلی طرح جامع سنگان باشد.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری در برنامه بازدید از مجتمع سنگان، در نشست پایش اقدامات و برنامه‌ها این مجتمع، افزود: انسجام و هماهنگی بین سرمایه گذاران مستقر در منطقه سنگان یک ضرورت است چراکه نبود مدیریت واحد، تحقق اهداف را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات هماهنگی و مشارکتی بین سرمایه گذاران در قالب شورای راهبردی سنگان به طور منظم برگزار شود، گفت: در این راستا تدوین یک نقشه راه در قالب طرح جامع سنگان، کمک می‌کند تا ذینفعان این منطقه، جزیره‌ای عمل نکنند.

توسعه زیرساخت و تسریع در ابلاغ قرارداد تخصیص آب از دشت زوزن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها در منطقه سنگان، عنوان کرد: تامین آب و برق پایدار در سنگان در شمار برنامه‌ها است.

وی افزود: در اجرای پروژه بزرگ انتقال آب از دریا، منطقه معدنی خواف سنگان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه مدیران معدن و صنایع معدنی هرچه زودتر قرارداد انتقال آب از دشت زوزن را به ثبت برسانند، گفت: مدت بسیاری است که تخصیص آب از دشت زوزن، بلاتکلیف مانده و باید در جهت تسریع اجرای عملیات انتقال آب برای صنایع معدنی سنگان گام برداشت.

وی افزود: ایمیدرو با همراهی مجتمع سنگان زمینه تحقق این هدف را سرعت خواهد بخشید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت پویایی آموزش در شرکت‌های معدن و صنایع معدنی، عنوان کرد: آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی باید از راهبرد‌های مجتمع سنگان و دیگر شرکت‌ها باشد.

وی افزود: نیروی انسانی متخصص سرمایه اصلی سازمانی است و ایمیدرو با اختصاص بودجه مناسب به حوزه آموزش و پژوهش، ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی را در شمار برنامه‌ها قرار داده است.

تسریع در تکمیل پروژه‌های سنگان

جعفری با تاکید بر سرعت بخشیدن در تکمیل پروژه‌های منطقه سنگان اعلام کرد: در راستای تکمیل پروژه‌های این منطقه، باید تامین زیرساخت‌ها تسریع یابد.

وی افزود: احداث و تعمیر و بهسازی جاده‌های سنگان از دیگر برنامه‌های سرمایه گذاران باشد و در این زمینه واحد‌های خصوصی نیز باید مشارکت داشته باشند.

جعفری با تاکید بر ایفای نقش مسوولیت اجتماعی توسط شرکت‌های مستقر در سنگان گفت: شرکت‌ها کمک رسانی به مسائل اجتماعی منطقه را در دستور کار دارند و بخشی از سود فروش خود را به این امر اختصاص داده اند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده