تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۴۵۱۸۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
فرهنگی:

به موارد قانون جهش تولید مسکن بی‌توجهی می‌شود

‌می‌متالز - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت ساخت مسکن در کشور گفت: متاسفانه به موارد قانون جهش تولید مسکن بی‌توجهی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در خصوص عملکرد دولت در اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: مسکن موضوع بسیار حائز اهمیتی است، اما متاسفانه شاهد بودیم که تاکنون به مواردی که در قانون جهش تولید اشاره شده توجهی نشده است. قرار بود از انجام کار‌های موازی در تولید مسکن جلوگیری شود، این در حالی است که هنوز برای انجام تکالیف وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، کشور و دستگاه‌های مرتبط آیین‌نامه لازم نوشته نشده است و هنوز همان هزینه‌های تکراری باعث اطاله در ساخت مسکن شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اخذ مبالغ بالا به صورت ماهانه مردم را نگران کرده است. از سوی دیگر قرار بود زمین‌ها به صورت رایگان استفاده شود این در حالی است که به سراغ زمین‌های اوقافی رفته‌اند و هزینه‌های گزافی در این باره دریافت می‌کنند. هم‌اکنون قرارداد‌های ساخت به صورت رقابتی بسته نمی‌شود و در این زمینه از طریق لابی و مذاکره شاهد بروز مفاسدی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده