تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۲۴۵۲۵۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

درخواست اعضای تعاونی مسکن کارگران راه آهن زاهدان از قوه قضائیه/ درخواست بازگرداندن زمین‌ها

‌می‌متالز - جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن راه آهن زاهدان و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان برای بازگرداندن اراضی کارگری خود از قوه قضاییه درخواست کمک کردند.

به گزارش می‌متالز، شماری از کارگران عضو تعاونی مسکن راه آهن زاهدان و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، از مسوولان قضایی کشور برای بازگرداندن اراضی کارگری این مجموعه ریلی درخواست استمداد کردند.

کارگران راه آهن زاهدان و میرجاوه در توضیح مشکلات زمین‌های خود و همکارانشان گفتند: از حدود ۲۰ سال پیش راه آهن زاهدان و میرجاوه با تشکیل یک تعاونی مسکن برای خانه‌دار کردن کارگران خود قطعه زمینی را خریداری کرده است.

آن‌ها با بیان اینکه کارگران راه آهن زاهدان و میرجاوه از سال ۸۱ به‌ رغم پیگیری از نهاد‌های اجرایی هنوز نتوانسته‌اند به زمین‌های خود برسند، افزودند: مالکان این اراضی؛ کارگران زحمت کشی هستند که این زمین‌ها ثمره یک عمر تلاش شبانه‌روزی آن‌هاست. به همین دلیل تمام دارایی خود را برای خرید این زمین‌ها به فروش رساندند.

آن‌ها با بیان اینکه، از آن زمان تاکنون این زمین‌ها به کارگران عضو تعاونی تحویل داده نشده، در ادامه افزودند: بعد از گذشت سال‌ها انتظار، وقتی پیگیر زمین‌هایمان می‌شویم، آن می‌گویند زمینی در کار نیست و بیاید پول‌های واریزی ۲۰ سال پیش خود را پس بگیرید.

طبق اظهارات این کارگران؛ اکثر اعضای تعاونی مسکن در حال حاضر مستاجر بوده و بخش زیادی از درآمد ماهانه خود را صرف پرداخت اجاره خانه می‌کنند. این درحالی‌ست که اگر زمین‌های آن‌ها به موقع تحویل می‌شد، آن‌ها از سال‌ها قبل خانه‌دار بودند.

بنا به گفته این کارگران، با وجود پیگیری‌های زیاد مالکان این زمین‌ها (که همگی شاغلین راه آهن زاهدان و میرجاوه هستند)، مدتهاست پیگیر بازگرداندن زمین‌های خود هستند، اما مسوولان نهاد مربوطه در مقابل واگذاری زمین‌ها مقاومت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده