تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۴۵۳۴۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرد؛

عرضه املاک شهرداری تهران به زودی در بورس کالا

‌می‌متالز - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در نشستی با حضور رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت پیام رسا، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران و مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، روند عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالای ایران را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، ابوالفضل فلاح در نشستی که با حضور رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، مدیر عامل شرکت پیام رسا، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران، مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برگزار شد، افزود: کاهش بهای تمام شده در روند فروش املاک، شفاف سازی و سالم سازی، تقویت بازار تقاضا، مولد سازی دارایی‌های شهرداری تهران از جمله مهم‌ترین اهداف این اقدام است.

وی با تاکید بر این نکته که این رویکرد بسیار مورد توجه شهردار تهران، قرار گرفته است اظهار داشت: با پذیرش املاک در بورس‌کالا، این اطمینان حاصل می‌شود که فروش و واگذاری این املاک در آینده و انتقال قطعی آن با مشکلی مواجه نخواهد شد.

فلاح ادامه داد: همچنین در این زمینه شفافیتی که در مسیر پذیرش و عرضه در بورس‌کالا وجود دارد، سبب استقبال مردم از این عرضه‌ها خواهد شد.

آمادگی کامل بورس کالا

معاون شهردار تهران در رابطه با آمادگی بورس کالا برای عرضه املاک مازاد دولتی در قالب روش‌های مختلف، گفت: آمادگی در بورس کالا برای عرضه املاک وجود دارد و این بستر در بورس کالا فراهم است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند از طریق مزایده یا از مسیر بورس‌کالا اقدام به واگذاری املاک خود برای تامین مالی کند، افزود: در آینده نزدیک اتفاق خوبی در زمینه فروش املاک شهرداری رقم خواهد خورد و قطعا ذینفعان اجرای این طرح شهروندان خواهند بود.

همچنین در ادامه عماد الدین سخایی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی شهرداری تهران به ارائه توضیحاتی، جایگاه بورس کالای ایران در بازارسرمایه، بورس کالای ایران در گذر زمان، کارکردها، ساختار کلی بازار‌ها و اطلاعیه عرضه اموال غیر منقول در بورس کالای ایران را تشریح کرد.

محمد حسن زاده مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران نیز از روش نوین فروش املاک و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی جهت فروش املاک شهرداری خبر داد و با توجه به گزارشات ارائه شده در خصوص فروش قانونی و شفاف املاک در بورس کالا، اقدامات سازمان املاک و مستغلات را در خصوص روش‌های نوین فروش را اعلام کرد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده