تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۶:۵۰
بازدید: ۴۶۱
کد خبر: ۲۴۵۳۶
سرویس خبر : زمین شناسی

برگزاری جلسه هماهنگی مطالعات منابع آب کارستی در منطقه شمال شرق کشور

می‌متالز - هفتمین جلسه کارگروه مطالعات آب کارستی در خراسان رضوی با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در محل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برگزار شد.
برگزاری جلسه هماهنگی مطالعات منابع آب کارستی در منطقه شمال شرق کشور

به گزارش می‌متالز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز مشهد، هفتمین جلسه کارگروه مطالعات آب کارستی در خراسان رضوی با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در محل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نتایج مطالعات به دست آمده  در دو بخش شناسایی و پهنه‌بندی مناطق با پتانسیل کارستی و بیلان را ارائه کردند و بحث و بررسی کارشناسی پیرامون آنها انجام شد.

لازم به ذکر است؛ جلسات کارگروه یاد شده به طور منظم هر هفته در تهران برگزار می‌شود که بر همین اساس هفتمین جلسه کارگروه مطالعات آب کارستی بنا بر پیشنهادات شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به میزبانی این شرکت در محل آب منطقه ای خراسان رضوی برگزار شد.

شایان ذکر است، مهندس شریفی رئیس اداره مخاطرات زمین‌شناسی این اداره‌کل و عضو کارگروه مذکور گفت: به منظور کاربردی شدن نتایج گزارشات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور  طی دو روز در دو محور مشهد- سرخس و قوچان- درگز بازدید صحرایی مشترک انجام شد.

گفتنی‌ست، به کمک کارشناسان اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق وضعیت ساختاری و زمین‌شناسی منطقه برای اعضای کارگروه تشریح شد و در دومین روز این بازدید صحرایی دکتر جعفر طاهری مدیرکل منطقه شمال شرق نیز کارشناسان را همراهی کرد.

لازم به ذکر است، همچنین دکتر رضا شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات زمین‌شناسی، زیست‌محیطی و مهندسی و دکتر مسعود مرسلی مشاور رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در امور آب‌های کارستی در جلسه مشترکی در محل اداره کل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه شمال شرق نتایج بازدیدهای صحرایی و ادامه کار مطالعات آب‌های کارستی را بررسی و سایر موارد در خصوص زمین‌شناسی مهندسی و مخاطرات منطقه شمال شرق را با معاونان و روسای ادارات این منطقه مورد بحث و بررسی قرار دادند.

همچنین دکتر شهبازی در حاشیه  سفر به مشهد از پروژه پارک موزه علوم زمین و آزمایشگاه راه‌اندازی شده زمین‌شناسی  مهندسی این اداره کل بازدید کرد و قول همکاری در خصوص تامین کمبود تجهیزات این آزمایشگاه تا پایان سال جاری  از منابع سازمان مرکزی و تجهیزات خریداری شده در آن سازمان داد.

عناوین برگزیده