تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۴۵۳۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با استقبال صاحبان کسب و کار

اعطاء ۱۰۰۳ مورد نماد اعتماد تجارت الکترونیک در گلستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در سال جاری ۱۰۰۳ مورد نماد اعتماد به سایت صاحبان تجارت الکترونیک در گلستان اعطا شده است.

به گزارش می‌متالز، حسین طلوعیان با اعلام این خبر گفت: یکی از عوامل مهم تجارت الکترونیک ایجاد اعتماد بین کاربران است.

حسین طلوعیان افزود: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، شناسایی مالک کسب و کار، امکان مراجعه در صورت بروز اشکال، صحیح بودن اطلاعات کالا، خدمات و گارانتی پس از فروش، همچنین واضح بودن روند بازگرداندن کالا و باز پس گیری پول، حفظ اطلاعات شخصی و مالی مشتری و تامین امنیت سایت توسط یک موسسه و مرکز ملی مهمترین عوامل اعتماد خریداران به سایت‌های اینترنتی است.

وی گفت: در ایران مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اعطاء این نماد یا نشان نماد اعتماد الکترونیک این مسولیت را بر عهده دارد که در حال حاضر نماد الکترونیکی یک ستاره و دو ستاره دارای گواهی نامه امنیتی ssl صادر می‌کند.

طلوعیان افزود: با استفاده از اینماد تا کنون ۲۵ پروانه کسب برای کسب و کار‌های مجازی استان گلستان صادر شده است.

وی افزود: برای دریافت نماد اعتمادباید یک سایت فروشگاهی اینترنتی با حداقل یک محصول فروشی داشته باشید که تمام اطلاعات لازم محصول را داشته باشد.

به گفته وی: نماد اعتماد الکترونیک به شکل یک علامت در بالای سایت‌هایی که از نظر قانونی فعالیت آن‌ها مورد تائید است به نمایش در می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: اجرای الزام این نماد کسب و کار‌های اینترنتی برای پرداخت‌ها خرداد ماه سال جاری توسط متولی شبکه پرداخت کشور ابلاغ شد و با محوریت نظام صنفی رایانه‌ای نهایی در یک اطلاعیه رسمی، شهریور امسال منتشر شد

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده