تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۶۷۶۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه معارفه مدیران جدید معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت مطرح شد:

کسب وکار مجازی مهمترین ابزار خدمت رسانی به مردم وتنظیم گری سایر بخش‌های خدماتی و بازرگانی است

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: با انتخاب مدیران جوان و با انگیزه و هماهنگ، فصل جدیدی در توسعه و تنظیم گری خدمات عمومی و کسب و کار‌های مجازی کشور ایجاد شود و به زودی خبر‌های خوبی در این حوزه منتشر خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه میرزایی در این جلسه با تأکید بر لزوم هماهنگی بین مرکز توسعه تجارت الکترونیک، دفتر خدمات عمومی و همچنین دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر اصناف در حوزه‌ی کسب وکار‌های مجازی گفت: قبلاً مشاهده می‌شد که بین مجوز اینماد و پروانه کسب صنفی مجازی، رقابت وجود دارد؛ ولی با تدبیر وزیر محترم صمت، تمامی واحد‌های مدیریتی کسب و کار‌های مجازی باید هماهنگی عمل نمایند.

وی با تفکیک مسائل صنفی کسب وکار‌ها از سایر وظایف حاکمیتی گفت: امور صنفی نظیر برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها و اتاق ها، مطابق قانون نظام صنفی بر عهده دبیرخانه هیأت عالی نظارت می‌باشد، ولی وظایف دیگر حاکمیتی توسط سایر دفاتر اعمال می‌شوند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت افزود: وظیفه اصلی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، توسعه دادن کسب وکار‌های تجارت الکترونیک در کشور است و در مرحله بعد، تنظیم گری این بخش مهم خدماتی بر عهده‌ی این مرکز است. اما اجرای پروژه‌های دولت الکترونیک مربوط به وزارت صمت، به دفتر فناوری اطلاعات وزارتخانه سپرده شده و این مرکز در این زمینه دیگر وظیفه‌ای ندارد.

علیرضا شاه میرزایی ضمن تأکید بر اهمیت دفتر خدمات عمومی گفت: امور حاکمیتی اکثریت اتحادیه¬های خدماتی کشور از جمله کسب¬وکار‌های مجازی بر عهده‌ی این دفتر است و ریاست کارگروه نظارت بر کسب وکار‌های مجازی و بازاریابی شبکه‌ای نیز با این دفتر است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، با انتقاد از مداخلات برخی افراد جویای نام در مسایل صنفی گفت: گاهی در اتحادیه‌های صنفی، اعضای هیات مدیره با هم اختلاف پیدا می‌کنند و ماه‌ها جلسات هیات مدیره برگزار نمی‌شود و باعث تاخیر در پیشبرد امور صنفی آن‌ها میشود. در چنین مواردی نباید برخی افراد دارای مسوولیت، طرفدار یکی از طرفین دعوا بشوند و حرف‌های آن‌ها را بازگو کنند بلکه باید اجازه دهند دستگاه‌های نظارتی و قانونی، فرآیند‌های خود را انجام دهند.

شاه‌میرزایی ابراز امیدواری کرد با کاسته شدن از حواشی ایجاد شده و همچنین با انتخاب مدیران جوان و با انگیزه و هماهنگ، فصل جدیدی در توسعه و تنظیم گری خدمات عمومی و کسب و کار‌های مجازی کشور ایجاد شود و به زودی خبر‌های خوبی در این حوزه منتشر خواهد شد.

وی با تجلیل از زحمات غلامعلی مهدوی در جایگاه‌های مختلف وزارتخانه، ازجمله تصدی همزمان مسوولیت دفتر خدمات عمومی و دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر اصناف، ایشان را با حفظ سمتِ دبیر هیأت عالی نظارت بر اصناف، به عنوان مشاور معاونت تجارت و خدمات منصوب کرد. همچنین امین کلاهدوزان و محمدحسین قمری با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک و سرپرست دفتر خدمات عمومی منصوب شدند.

در پایان این نشست با حضور علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات و محمدرضا زین الدینی رییس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی، احکام مدیران این معاونت به آن‌ها اعطا شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده