تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۲۷۷۵۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون تجارت و خدمات وزیر صمت در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی:

توسعه تجارت الکترونیکی یکی از الویت‌های اصلی کشور است/ رشد ۳۰ درصدی کسب و کار‌های الکترونیکی در یک سال گذشته

‌می‌متالز - معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی با بیان اینکه در بحث تجارت‌های الکترونیکی پیشرفت داشته ایم گفت: در حوزه کسب و کار و تجارت الکترونیک ۳۰ درصد رشد داشته ایم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به اینکه شیوع کرونا در افزایش استفاده از تجارت‌های الکترونیکی موثر بوده است گفت: از حدود نیمه‌های سال قبل هم که شیوع کرونا کاهش پیدا کرد و همزمان با شروع دولت سیزدهم نیز بود، رشد خوبی در این حوزه داشتیم به طوری که در حوزه کسب و کار و تجارت الکترونیک شاهد رشد ۳۰ درصدی بودیم.

وی از ثبت بیش از ۲۵ هزار اینماد جدید در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: یکی از اتفاقاتی که در این دولت افتاده است مسئله ثبت محور شدن خیلی از فعالیت هاست که بدان معناست که اساسا شروع یک فعالیت نیاز به استعلام و مجوز نداشته و امور پیش رو و ثبت اینماد‌ها بسیار تسهیل و تسریع و موانع برداشته شده است.

شاه میرزایی افزود: مشخصه مثبت ثبت محور بودن آنست که کار به صورت سیستمی انجام می‌شود و پروسه مجوز‌ها و ثبت دیگر شخص محور نیست.

وی در ادامه با اشاره به موانع پیش روی این تجارت الکترونیک بر ایجاد پلتفرم‌ها و خدمات پایه‌ای تاکید کرد و ایجاد این خدمات پایه‌ای را متوجه وزارت ارتباطات دانست و گفت: وزارت ارتباطات برنامه‌های خوبی را در آینده اعلام خواهد کرد که اگر این خدمات پایه‌ای را نداشته باشیم، بهترین شرکت‌ها را هم که در حوزه تجارت الکترونیک داشته باشیم باز هم به مشکل بر می‌خوریم.

شاه میرزایی همچنین با نقد زیرساخت‌های حقوقی و امنیت کاربران و مشکلات این حوزه گفت: موضوع تجارت الکترونیک بحث مفصل و گسترده‌ای دارد که همکاری‌های بسیاری را می‌طلبد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات رو به رشد و مثبت وزارت صمت و توسعه زیرساخت‌های بانکی در تجارت الکترونیک گفت: اگر می‌خواهیم از ابزار‌های مالی زنجیره‌ای استفاده کنیم حتما به سامانه تجارت الکترونیکی احتیاج داریم.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت از وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خورده فروشگاه در کشور خبر داد و گفت: تمام این‌ها از انبار و شناسه کالایشان تا بحث گارانتی و خرید از پخش و نظارت‌های مردمی باید به سامانه وصل شود که این امر به توسعه تجارت الکترونیک کمک می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر تسهیل و تسریع امور تجارت الکترونیک کسب و کار‌ها از سوی دولت گفت: حوزه تجارت ااکترونیک نه تنها به اشتغالزایی و و ساماندهی مشاغل و سایر حوزه‌ها و بخش‌های اقتصادی کمک می‌کند بلکه شفافیت را هم ارتقا میدهد و کار در این بخش از الویت‌های اصلی کشور است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده