تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۴
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۴۵۴۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رییس خانه صمت ایران:

واگذاری مدیریت خودروسازی به بخش خصوصی به نفع این صنعت است

‌می‌متالز - نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: واگذاری مدیریت خودروسازی به بخش خصوصی به نفع این صنعت تمام شده و قطعا عملکرد آن‌ها بهتر از مدیران دولتی خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، سیدحسن حسینی در نشست تودیع و معارفه سرپرست و رییس جدید سازمان واگذاری مدیریت خودروسازی به بخش خصوصی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: ۴۲ سال است که صنعت خودرو در کشور توسط مدیران دولتی مدیریت می‌شود، اما این صنعت نتوانسته آنچنان که باید موفق باشد.

وی بیان کرد: هر جا که فعالان اقتصادی بخش خصوصی مدیریت دیگر حوزه‌های صنعتی مانند کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، شیرآلات ساختمانی و فولاد را برعهده گرفته اند، افتخار آفریده اند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است دولت بخش خصوصی را جدی بگیرد، افزود: اکنون فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند جایگاه آنان در تصمیمات دولتی کجا است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: لازم است دولت از بخش خصوصی حمایت کند، البته ما معتقدیم که حمایت‌های غیرمنطقی از بخش خصوصی نیز موجب لغزش می‌شود، اما از بخش خصوصی که سالم کار می‌کند و دلش برای کشور می‌تپد، باید حمایت کرد.

حسینی با انتقاد از چالش‌های ایجاد شده در حوزه اقتصادی افزود: مشکلی اصلی حوزه صنعت و معدن استان، نقص زیرساخت‌ها است، اگر سرمایه گذاری قصد کار در این استان را داشته باشد، زیرساخت‌های زمین، برق و آب برای راه اندازی یک خط تولیدی فراهم نیست لذا مسوولان استان باید برای رفع کمبود زیرساخت‌ها در این زمینه تدبیری بیندیشند.

وی بیان کرد: تشکل‌های بخش خصوصی خراسان رضوی بسیار توانمند هستند و می‌توان از توانمندی‌ها و نقطه نظرات آنان برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی استان بهره گرفت. گرفت.

در این مراسم "امیررضا رجبی" به عنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما استان خراسان رضوی

عناوین برگزیده