تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۴۵۷۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

طرح مطالعاتی آمایش صنعت و معدن در استان همدان اجرایی خواهد شد

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از فراهم شدن تمهیدات لازم برای طرح مطالعاتی آمایش صنعت و معدن در استان همدان خبر داد و گفت: این طرح با کمک و نظر اصلاحی نخبگان اجرایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ظاهر پورمجاهد سه شنبه در پنجاه و ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با اشاره به رویکرد محوری مدیریت ارشد اجرایی استان برای رونق تولید و رشد اقتصادی، گفت: حمایت مؤثر از بخش تولید و تولیدکنندگان و رفع موانع موجود در مسیر رشد و توسعه اقتصادی استان به عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در راستای تاکید جدی استاندار همدان، فعالیت مستمر و کارشناسی ستاد تسهیل بهترین ظرفیت برای پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان برای رفع موانع در مسیر کار و فعالیت را فراهم کرده است، عنوان کرد: در این جلسه نیز موانع موجود در مسیر فعالیت سه واحد تولیدی استان همدان شناسایی و رفع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: این واحد‌ها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید موارد بررسی و گره از مشکلات آن‌ها باز شد.

وی حمایت مؤثر و مستمر از واحد‌ها و طرح‌های تولیدی برای افزایش توان صنایع و رشد و توسعه اقتصادی استان در راستای شعار محوری سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» را خروجی اصلی جلسات مستمر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان ذکر کرد و گفت: با مساعدت اعضای ستاد تسهیل راهکار‌های لازم برای گره گشایی از مشکلات واحد‌های تولیدی و رفع دغدغه تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

پورمجاهد با اشاره به مشکلات این سه واحد تولیدی شامل تقسیط بدهی به تأمین اجتماعی، علامت تجاری تبلیغاتی و اختلال در لینک سامانه واحد‌های تولیدی، افزود: عملکرد واحد‌های تولیدی پویا و فعال که با تمام ظرفیت مشغول کار و تولید هستند نقش قابل توجهی در کاهش مشکلات اقتصادی و زمینه سازی برای رشد و توسعه و اشتغالزایی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید و لزوم تسهیل در گازرسانی به واحد‌های تولیدی استان، افزود: در سال ۱۴۰۰ گازرسانی به واحد‌های تولیدی پیشرفت مطلوبی داشته به نحوی که ۱۸۰ درصد از سهمیه استان همدان در این حوزه جذب شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، از فراهم شدن تمهیدات لازم برای طرح مطالعاتی آمایش صنعت و معدن در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در قالب جلسات کارشناسی و مدیریتی دنبال و با کمک و نظر اصلاحی نخبگان و فرهیختگان اجرایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده