تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۱۰
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۴۵۴۰۷
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی مطرح کرد؛

روابط عمومی‌ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف بخش صنعت و معدن کشور دارند

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک صنعت و معدن: امروزه روابط عمومی و قدرت نهفته در آن در جهانی که قدرت گفتگو و تعامل حرف اول را می‌زند، می‌تواند نقش برجسته‌ای در حوزه صنعت و معدن نیز ایفا نماید و باید ضمن تلاش برای دستیابی به جایگاه شایسته روابط عمومی، از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن برای پیشبرد اهداف این حوزه نیز استفاده کرد.

به گزارش می‌متالز، حسین مهری که به عنوان سخنران در هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، امروز بیست و ششم دی ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل تالار خواجه نصیر مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، حضور یافت با اشاره به اهمیت روز افزون ارتباطات، اظهار داشت: امروزه با گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی در تمام ارکان زندگی و افزایش قدرت نرم رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی نمی‌توان ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی روابط عمومی را نادیده گرفت و بدون توجه و تقویت این بخش مهم و حیاتی به موفقیت دست یافت؛ امروزه هم رسانه‌ها هوشمند شده اند و هم مخاطبین به همین جهت روابط عمومی‌ها به خصوص در بخش صنعت و معدن باید به دانش روز مجهز باشند.

وی افزود: توجه به این ظرفیت‌ها و کاربرد‌ها در عرصه‌های مختلف به ویژه صنعت و معدن مغفول مانده است و این کمبود و نارسایی در اطلاع رسانی عملکرد آن‌ها آثار سوئی در پی دارد و روابط عمومی به عنوان عنصری سازنده در ایجاد ارتباط و تعاملات فکری، جمع آوری اطلاعات و تدوین برنامه‌ها و پیشبرد اهداف سازمان، نقشی اساسی دارد و شرکت‌ها و نهاد‌های مرتبط با امر تولید باید از قابلیت روابط عمومی‌ها در معرفی محصولات و افزایش اقبال عمومی به سمت مصرف تولیدات داخلی بهره ببرند.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها در توسعه بازار و تعمیق مدل‌های کسب و کار نقشی راهگشا دارند و این خود روابط عمومی‌ها هستند که باید جایگاهشان را در هر حوزه‌ای برجسته‌تر و سازنده‌تر کنند.

وی همچنین افزود: جایگاه روابط عمومی‌ها به عملکرد خودشان بستگی دارد و می‌توانند از طریق یک برنامه راهبردی و یک نقشه راه ارتباطی به ارتقا جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان متبوع کمک کنند.

روابط عمومی‌ها محتوا را از پنجره فرصت نگاه کنند

مهری تأکید کرد: موضوع دیگری که می‌تواند نقش روابط عمومی را برجسته‌تر کند، تولید محتواست از منظر کارآفرینی فرصت‌ها یا کشف می‌شوند یا خلق می‌شوند و یا درک می‌شوند؛ محتوای خوب یک دارایی ارزشمند برای سازمان است و به حدی مهم است که از عبارت مهندسی محتوا یا مدیریت محتوا استفاده می‌شود و فرصت شناسی، مساله شناسی و تلاش‌های جستجوگرایانه در تولید محتوا بسیار مهم هستند و در این مقوله روابط عمومی‌ها محتوا را باید از پنجره فرصت نگاه کنند.

مهری تصریح کرد: یکی از وظایف روابط عمومی ها، مدیریت بحران می‌باشد به عنوان مثال بحران کرونا را شاید بتوان بزرگترین مساله و چالش قرن حاضر دانست که روابط عمومی‌ها در خروج از این بحران نقش جدی داشتند و از این بحران، درس‌ها و تجربیات زیادی برای مواجهه با بحران‌های احتمالی بدست آمد که یکی از آنها، نحوه آمادگی همیشگی برای مواجهه هوشمندانه با بحران و مدیریت صحیح افکار و جریان اطلاعات در خلال شرایط غیر منتظره و حساس در جامعه بود به طوری که روابط عمومی پساکرونا، روابط عمومی توانمندتری نسبت به روابط عمومی پیشاکرونا خواهد بود، زیرا با آموخته‌های جدید، ناگریز از توسعه، بهینه سازی و هوشمندسازی امکانات و روش‌های عمل خود خواهد بود.

مهری خاطرنشان کرد: نقش‌هایی که روابط عمومی در سازمان‌های مرتبط با صنعت و معدن می‌توانند عهده دار آن باشند از این اصل سرچشمه می‌گیرد که اقتصاد، صنعت و ارائه خدمات، به مشتری مداری وابسته هستند، و روابط عمومی امکان تبلیغ غیر مستقیم و برنامه ریزی بلند مدت برای تعامل پایدار و مؤثر با مشتریان و امکان جلب رضایت هر چه بیشتر آنان را فراهم می‌کند و ارایه وجهه مناسب از سازمان و مطرح کردن نام (Brand) آن بر عهده روابط عمومی است.

وی عنوان داشت: همچنان که مقام معظم رهبری همواره امیدواری را مایه پیشرفت کشور می‌دانند، روابط عمومی‌ها باید منشاء امید به آینده و خودباوری باشند؛ روابط عمومی‌ها متولی ارایه گزارش و انعکاس عملکرد سازمان‌ها هستند و باید به عنوان رابط هر سازمان با ذینفعان وارد عمل شوند و این کارکرد در بخش صنعت و معدن می‌تواند مشهود‌تر باشد به طوری که لازم است روابط عمومی‌ها در سازمان‌های مرتبط با امر تولید به عنوان پلی بین صنایع مختلف و مردم باشند و اطلاعات درست که مبنای تصمیم گیری‌های مهم اقتصادی و سرمایه گذاری است را منتشر نمایند و در این راستا، باید به بهترین فناوری‌ها و شیوه‌های مدرن ارتباطی و رسانه‌ای مجهز بوده و از متخصصان این حوزه کمک بگیرند و اکنون در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمند و چشم گیری اتفاق افتاده و در یک دهه اخیر بانک صنعت و معدن بیش از ۵ هزار طرح مختلف صنعتی و معدنی را با پرداخت ۶۸۲ هزار میلیارد ریال و ۱۴ میلیارد یورو به سرانجام رسانده و برای بیش از ۷۵ هزار نفر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

وی در پایان ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این رویداد مهم فرهنگی، بیان داشت: سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با قدمت ۱۷ ساله و اهتمام در نشان دادن این توانایی ها، حرکتی ارزشمند است و باید از بستر‌هایی که فراهم می‌کند، برای پیشبرد اهداف سازمانی و ... استفاده بهینه‌ای کرد.

گفتنی است، سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی هر ساله با همکاری "انجمن بین المللی روابط عمومی" و مشارکت حدود ۱۵۰ ارگان دولتی، غیردولتی، برند‌ها و تعاونی برگزار می‌شود.

در این دوره، حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری اسلامی ایران و دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به عنوان سخنران در مراسم حضور داشتند.

در این مراسم از حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن تقدیر به عمل آمد و نشان ویژه این همایش به وی اهدا گردید.

منبع: شما نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده