تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۴۵۶۱۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

کدام مجردان می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند؟

‌می‌متالز - خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: افراد متقاضی باید فاقد مسکن باشند و یا پنج ساله از مالکیت آنان گذشته باشد.

او می‌گوید: به خاطر تاکید قانون مبنی بر داشتن تاهل در هنگام واگذاری واحد مسکونی، مجردان در هنگام تحویل مسکن باید عقدنامه خود را ارائه دهند.

زنان خود سرپرست، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت از شمول شرط تاهل خارج هستند.

طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در دسته طرح‌های حمایتی هستند و تفاوتی با هم ندارند؛ تسهیلات این دو طرح هم کاملا مشابه به هم است.

از بیستم دی ثبت نام مردان مجرد که ۲۳ سال آن‌ها به اتمام رسیده، در سامانه ثمن ممکن شده و متقاضیان برای ثبت نام باید فرم ج سبز و سابقه سکونت ۵ساله در شهر مورد نظر داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که متقاضیان مجرد در صورت تایید شدن باید حتما تعهد محضری دهند که هنگام تحویل واحد، متاهل شوند، در غیر این صورت واحد مسکونی با نرخ روز برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان برنامه ریزی شده است. از ۲۸ مهر ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان واجد شرایط آغاز شد و ۱۵ دی ثبت نام در این طرح به اتمام رسید. هم اکنون ثبت نام مجردان در سامانه ثمن امکان پذیر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده