تاریخ: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۴۵۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تصویر جدید در مورد قیمت و بازار سنگ آهن در چین

می متالز - با تمام اتفاقاتی که جنگ تجاری برای بازار چین به وجود آورده اعم از ضعف بازار شانگهای چین، سقوط ارز چین و… صنعت فولاد چین برای ادامه حیات و ادامه راه خود تلاش های زیادی می کند.
تصویر جدید در مورد قیمت و بازار سنگ آهن در چین

به گزارش می متالز، در حقیقت کارخانه های فولاد چین همچنان به کاهش ظرفیت خود در مقیاس های نزدیک به رکود و واردات کم سنگ آهن ادامه می دهند . پلاتس این هفته در گزارش خود اعلام کرد که صادرات سنگ آهن برزیل به چین 2 درصد کاهش داشته و به کمتر از 20 میلیون تن رسیده است و چین تقریبا 60 درصد از کل صادرات سنگ آهن برزیل را به خود اختصاص داده است .
با وجود احتمال ضعف در مورد آینده بازار فولاد و محصولات فولادی، شرکت آهن و فولاد ووهان چین قیمت های خود را در ماه ژانویه (ماه بعد) کاهش داده است . از طرفی به گزارش رویترز تانگشلن به کارخانه های فولادی و سایر کارخانه های صنعتی دستور داده به منظور جلوگیری از افزایش سریع آلودگی هوا تولیدات خود را در ماه دسامبر (ماه جاری) کاهش دهند .
از ماه ژانویه تا نوامبر میزان فروش چین فقط 9 درصد کاهش داشته و به 63،78 میلیون تن کاهش یافته است در حالی که در آن زمان با کاهش ارز یوان ما باید شاهد تقویت صادرات می شدیم ولی این اتفاق نیفتاده است .
باید توجه کرد در بازار فولاد و به طبع آن سنگ آهن توجه به کاهش فروش خودرو و تضعیف سرمایه گذاری زیر بنایی در چین باید در زمستان شاهد سرکوب فولاد چین باشیم.
در چند روز گذشته قیمت سنگ آهن به شدت کاهش یافته است . بیشترین کاهش برای سنگ آهن 58درصد بوده که به حدود قیمتی 42،45 دلار در هر تن رسیده است و در سنگ آهن 65 درصد به قیمت 82،70 دلار در هر تن رسیده است . بیشترین افت قیمت در مواد با خلوص کم بوده است.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده