تاریخ: ۲۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۴۶۰۷۱
سرویس خبر : انرژی

توافقات خوبی با شرکت‌های روسی برای انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی انجام شده است

‌می‌متالز - وزیر با بیان اینکه مذاکرات متعددی با شرکت‌های بزرگ روسیه داشتیم که امیدواریم منجر به امضای قرارداد شود، گفت: خوشبختانه در موضوع انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی مورد نیاز وزارت نفت توافق‌های خوبی با شرکت‌های روسی انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، جواد اوجی وزیر نفت کشورمان و نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز به عهده دارند، راه‌های ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور را در زمینه اقتصادی و نفتی را در روسیه بررسی کردند.

اوجی با بیان اینکه توافق‌های خوبی در حوزه همکاری نفت و انرژی به‌دست آمده است، تصریح کرد: مذاکرات خوبی برای همگرایی اقتصادی، رفع موانع، سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه همکاری‌های حوزه نفت و انرژی با طرف روسی به‌دست آمد.

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت درباره دستاورد سفر روز سه‌شنبه، ۲۸ دی به مسکو گفت: امروز مذاکرات متعددی با شرکت‌های بزرگ روسیه داشتیم که امیدواریم به‌زودی منجر به امضای قرارداد شود. خوشبختانه در موضوع انتقال فناوری و تجهیزات راهبردی مورد نیاز وزارت نفت توافق‌های خوبی با شرکت‌های روسی انجام شده است.

وی افزود: شرکت‌های مختلف روس پروژه‌های پرشماری در زمینه نیروگاهی تعریف کردند؛ خوشبختانه در زمینه تامین منابع مالی به توافق‌های خوبی دست یافتیم. نقشه جامع و کامل برای همکاری با روسیه تدوین شده که در اختیار این کشور قرار گرفته است و امیدواریم در چارچوب این نقشه به توافق برسیم.

اوجی گفت: دیدگاه‌های ایران و روسیه در اوپک پلاس بسیار به هم نزدیک است و در توافق‌های اخیری که اوپک پلاس داشته، هم‌نظر بودیم. ایران و روسیه به‌عنوان بزرگترین دارندگان ذخایر گاز جهان می‌توانند با هم در این بخش همکاری کنند و امروز پیشنهاد‌های خوبی در این زمینه ارائه شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده