تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۲۴۶۱۶۹
سرویس خبر : انرژی

رشد ۱۰درصدی مصرف گاز بخش خانگی/ مصرف ۸۴درصد گاز کشور در خانه‌ها

‌می‌متالز - در ۲۴ ساعت گذشته (سوم بهمن‌ماه) ۷۷۸میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده که ۸۴درصد آن در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بوده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته (سوم بهمن‌ماه) ۷۷۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده است و صرفه‌جویی ضرورت دارد.

وی افزود: مقدار مصرف گاز طبیعی طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۶۵۱ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۸۳ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۴۴ میلیون مترمکعب بوده است.

جولایی با بیان اینکه مقدار گاز مصرفی بخش خانگی نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: این در حالی است که به‌دلیل افزایش مصرف گاز در این بخش، گاز تخصیص داده‌شده به نیروگاه‌ها نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش ۶۰ درصدی و گازرسانی به صنایع عمده کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

طبق اعلام وزیر نفت، مصرف گاز طبیعی در دوم بهمن‌ماه رکوردی تازه ثبت کرد و به ۶۹۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده رسید که با تلاش کارکنان صنعت نفت شبکه گاز پایدار است، اما استمرار این شرایط مستلزم همکاری هموطنان و مدیریت مصرف است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده