تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۱۰۶۹
کد خبر: ۲۴۶۲۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رشوه مدیران کروز به کارکنان گمرک و نهاد‌های مختلف

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیران شرکت کروز برگزار شد.

‌می‌متالز - به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ امروز هم امید فولادی نماینده دادستان بخش دیگر کیفرخواست متهمان این پرونده را قرائت کرد. این پرونده ۱۸ متهم دارد که دو نفر از آن‌ها دو تابعیتی هستند و یک متهم متواری که از متهمان ردیف اول تا یازدهم مدیران و کارکنان شرکت کروز هستند و متهمان ردیف دوازدهم تا هجدهم کارکنان گمرک کشور.
تعداد بازدید : 24

به گزارش می‌متالز، نماینده دادستان اول از همه رفت سراغ رشوه‌های متهمان کروز به کارکنان گمرک و گفت: این متهمان مقادیری سکه، کارت هدیه، قطعات خودرو حتی خودرو به کارکنان گمرک هدیه داده اند تا کار آن‌ها را راه بیندازند.

فولادی ادامه داد: متهمان در اقاریر خود گفته اند اگر به کارکنان گمرک رشوه نمی‌دادیم آن‌ها هم کار‌های ما را با کندی انجام می‌دادند.

بعد هم گفت: مدیران کروز در این سال‌ها به جای استفاده از توان داخلی و تولید قطعات خودرو در کشور، مشغول زد و بند با برخی کارکنان گمرک بودند تا قطعات خارجی را با اظهارنامه‌های جعلی در مبادی ورودی کشور ثبت کنند و این قطعات را به خودروسازان داخلی می‌فروختند.

آن طور که در تحقیقات پرونده آمده، مدیران کروز برای تشکر از همکاری کارکنان گمرک، فهرست مخصوص داشتند که اسامی ۱۹۸ نفر در آن ثبت شده بود و در فرصت‌های مختلف رشوه می‌گرفتند.

البته سکه‌ها و هدیه‌های مدیران کروز منحصر به کارکنان گمرک نبوده بلکه در این سال‌ها بیش از ۳۰۰ نفر دیگر هم در نهاد‌ها و وزارتخانه‌های مختلف، از آن‌ها رشوه گرفته اند.

نماینده دادستان گفت: متهم غریب در پاسخ به این سوال که هدایا به مدیران کدام سازمان‌ها پرداخت می‌شده؟ گفته است که هدایا به وزارت صمت، دفتر نیرو محرکه خودرو، دفتر برق و الکترونیک، دفتر ستاد تسهیل، صنایع استان تهران، پشتیبانی گمرک ایران خیابان ولیعصر، پشتیبانی توسعه تجارت، سازمان استاندارد ونک، سازمان استاندار پونک، بانک مرکزی شامل دفتر تخصیص ارز، کارشناس تخصیص ارز و دفتر مقررات و سیاست‌ها پرداخت شده است.

جلسه امروز به قرائت کیفرخواست اختصاص داشت و قاضی ابوالقاسم صلواتی ادامه رسیدگی به این پرونده رابه فردا موکول کرد.

این پرونده در شعبه چهارم رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران اقتصادی و ارزی رسیدگی می‌شود و انتشار تصاویر، جزئیات پرونده و اسامی متهمان مجاز است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده