تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۱۹۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استفاده از پدافند غیرعامل درصنعت بسیار مهم است

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: استفاده از پدافند غیرعامل درصنعت بسیار مهم است وباید به هرشکل اینکار صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا فلاح گفت: سازمان صمت با توجه به محدودیت‌های منابعی که دارد، اما آمادگی دارد تا دراین مسیر همکاری و همفکری نماید.

او می‌گوید: نیازاست از ظرفیت صنایع استان در آموزش و به کارگیری پدافند غیرعامل استفاده کرد. برخی صنایع بزرگ استان ظرفیت خوبی دارند وبرخی هم‌پیشگام هستند. اما صنایع کوچکتر را باید دراین مسیر قرارداد تا کمتردچارمشکلات شوند.

به گفته او باید مقدمات کار را برای صنایع فراهم کنیم تا آن‌ها به اهمیت پدافندی غیرعامل پی ببرند و پیشگام شوند و به مجموعه‌های دیگر تسری دهند.

ملک معاون پدافند غیرعامل کشور گفت: رهبری در مورد پدافند غیرعامل می‌فرماید عملکرد مسوولین باید برای مردم شناخته شده باشد پدافند غیرعامل از درون ما را مصونیت می‌بخشد یعنی اگر دشمن تهاجمی انجام دهد و ضربه بزند خدشه‌ای به جامعه و کشور وارد نمی‌شود.

پدافند غیرعامل باید در کل پیکره کشور و دستگاه‌های عامل به وجود بیاید و این مساله اهمیت پدافند را می‌رساند و این اقتدار دفاعی ارتباط مستقیم پیدا می‌کند با موضوع پدافندغیرعامل.

طبق فرمایشات رهبری پدافند باید در شهرستان‌ها و صنایع بزرگ و دستگاه‌ها راه بیفتد و خواسته‌های رهبر انقلاب این است که کار‌ها در حوزه پدافند غیرعامل به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد.

در بحث پدافند غیرعامل سه لایه وجود دارد لایه اول ایمنی لایه دوم بحث‌های امنیتی و حفاظتی لایه سوم بسته‌های دفاعی است که اگر مدیری نگاه جامعی به بحث پدافند غیرعامل داشته باشد مطمئن باشید آن سازمان از نظر ایمنی ۱۰۰ است برخی از استان‌ها مشاهده می‌کنیم حتی بحث ایمنی هم رعایت نمی‌شود.

طبق مصوبه ستاد کل صنایع و مراکز پرخطر باید شناسایی شوند که خوزستان از جمله آنهاست معرض انواع تهدید‌ها و دشمنی‌ها هستیم و ممکن است دشمن بخواهد از ضعف‌ها و آسیب‌های موجود در صنایع ما استفاده کند و اینجا پدافند غیرعامل است که اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده