تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۱۲۵۷
کد خبر: ۲۵۳۵۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با مصوبه وزرای عضو مجمع ایدرو و حکم وزیر صمت؛

علی نبوی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شد

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی علی نبوی را به عنوان معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منصوب کرد.

به گزارش می‌متالز، با تصویب اعضای مجمع (وزرای ۶گانه و معاون رئیس جمهوری) و با حکم وزیر صمت «علی نبوی» به عنوان رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شد.

سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت و رئیس مجمع عمومی ایدرو به استناد مصوبه مجمع عمومی عادی فوق‌العاده ایدرو (متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی؛ وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه)، علی نبوی را به‌عنوان بیست و یکمین رئیس قدیمی‌ترین سازمان توسعه‌ای کشور، منصوب کرد.

نبوی سابقه جانشینی ریاست مجامع عملکرد و طرح‌های عمرانی ایدرو را دارد و پیش‌ازاین به‌عنوان دستیار ویژه وزیر صمت در امور شرکت‌ها فعالیت می‌کرد.

ریاست هیات مدیره فولاد مبارکه، دبیر کارگروه مالی وزارت صمت، عضو ستاد تحول صنایع و معادن وزارت صمت، مدیر برنامه انرژی وزارت صمت، بخشی از سوابق رئیس جدید هیئت عامل ایدرو در حوزه صنعت است.

نبوی همچنین در حوزه اقتصاد پولی و بانکی با بیش از یک دهه فعالیت، سوابق متعددی ازجمله مدیرکل بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی، مدیرکل سرمایه‌گذاری داخلی و مدیر فناوری اطلاعات صندوق توسعه ملی را در کارنامه خود دارد.

رئیس جدید ایدرو دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده