تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۵۴۰۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس ایدرو تأکید کرد:

ضرورت بهبود فضای پیرامونی سازمان‌های توسعه‌ای برای نقش‌آفرینی مؤثر آنان در تحقق شعار سال

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس جدید هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نشست آغاز به‌کار خود بر ضرورت بهبود محیط پیرامونی سازمان‌های توسعه‌ای برای نقش‌آفرینی مؤثر در تحقق راهبرد تعیین شده برای امسال از سوی مقام معظم رهبری، تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، علی نبوی با اشاره به نقش تاریخی ایدرو در توسعه صنعتی کشور افزود: فضای فعالیت چابک و پرانعطاف سازمان‌های توسعه‌ای باید با همدلی بین بخشی دستگاه‌های مختلف فراهم شود.

وی تسری دستورالعمل‌های متنوع به سازمان‌های توسعه‌ای که در ذات خود باید انعطاف و چابکی سازمانی فرامتعارف داشته باشند را در بسیاری موارد کاهنده توان و سرعت عمل این سازمان‌ها ارزیابی کرد.

معاون وزیر صمت در ادامه روزآمدسازی استراتژی و حرکت به سمت اقتضائات کنونی عرصه صنعت را ازجمله اولویت‌های ایدرو برشمرد و افزود: با به‌کارگیری فناوری‌های نوین در صنایع موجود؛ آموزش‌های تراز جهانی موردنیاز مدیران صنعت، به‌هم رسانی زوج‌های فناور و نیازمند در صنعت، پشتیبانی از تجاری‌سازی و دستاورد‌های دانش‌بنیان و بسترسازی برای انقلاب صنعتی چهارم در راستای اسناد بالادستی حوزه صنعت و تولید، انجام خواهد شد.

نبوی با اشاره به رسالت سازمان‌های توسعه‌ای در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، خواستار توسعه متوازن و اشتغال‌آفرینی در مناطق محروم با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نو، همه‌جانبه‌نگری و دقیق‌ترسازی فرآیند‌های واگذاری بنگاه‌ها شد.

وی همچنین بازگشت منابع مالی حاصل از واگذاری‌های پیشین بر اساس صراحت قانونی برای سرمایه‌گذاری‌های نوین ایدرو از سوی مراجع ذی‌ربط را ضروری ارزیابی کرد.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به دانش انباشته و بلوغ سازمانی بیش از نیم قرن ایدرو، تعامل حمایت‌گرانه و تسهیل‌گرانه این سازمان با بخش‌خصوصی را برای اجرای پروژه‌های هم‌راستا با راهبرد تعیین‌شده برای امسال از سوی مقام معظم رهبری، الزامی دانست و شیوه‌های نوین تأمین مالی و بهره‌جویی از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور را از برنامه‌های ایدرو برشمرد.

در ادامه این نشست محسن صالحی‌نیا رئیس سابق ایدرو نیز در گزارشی اهم اقدامات صورت گرفته در دوره تصدی این سمت را تشریح کرد.

گفتنی است حسن شیخ‌نیا، معاون مالی و اقتصادی ایدرو به نمایندگی از همکاران ستاد سازمان و مازیار زند، مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین به نمایندگی از شرکت‌های تابعه از زحمات صالحی نیا در مدت تصدی مسوولیت ایدرو قدردانی کرده و ضمن خیرمقدم به معاون جدید وزیر، دیدگاه‌های خود را درباره مسائل پیش رو ارائه کردند.

لازم به یادآوریست این نشست با حضور شهاب جنابی و حسین فرهیدزاده مشاوران وزیر و مدیران کل حوزه‌های وزارتی و بازرسی مدیرکل بازرسی وزارت صمت، اعضای هیات عامل، معاونان و مدیران سازمان گسترش و مدیران عامل شرکت‌های تابعه ایدرو، برگزار شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده