تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۶۷۴۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت:

حیات بنگاه‌های اقتصادی وابسته به فعالیت‌های دانش بنیانی است

‌می‌متالز - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت در مراسم رونمایی از سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶ گفت: اصلاح ساختار حکمرانی در حوزه صنعت می‌تواند به تحقق الگوی توسعه پایدار کمک کند.

به گزارش می‌متالز، محمد جواد حاجی حسینی با گرامیداشت پنجاه و پنجمین سال تاسیس ایدرو به خدمات ارزنده این سازمان در توسعه صنعتی کشور و توانمندی بی بدیل این سازمان توسعه‌ای اشاره و تصریح کرد: ایدرو لوکوموتیو پیشران صنعتی می‌تواند با شناسایی ظرفیت‌های کم نظیر در کشور از طرح‌های نوین و دارای پشتیبانی و مشارکت می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت با بیان اینکه مناطق محروم کشور از اولویت توسعه متوزان است، عنوان کرد: ایدرو با توجه به سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی نقش انکار ناپذیری در توسعه صنعتی این مناطق دارد.

حاجی حسینی با اشاره به روند اجرای برنامه‌های تحولی وزارت صمت در بخش‌های مختلف افزایش صادرات غیر نفتی، کاهش خام فروشی مواد معدنی، افزایش عرضه خودرو، ایجاد مرکز یکپارچه پاسخگویی، تدوین سند آمایش صنعتی و احیای بیش از یک هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل را از جمله این اقدامات برشمرد.

امروز همزمان با ۲۶ تیرماه پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ویرایش نخست سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد. براساس سند راهبردی جدید، چشم انداز ایدرو توسعه صنعتی و گسترش پلت فرم‌های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ خواهد بود. توانمند سازی و نوسازی صنایع، توسعه پلت فرم‌های نوآورانه، توسعه هدفمند سرمایه گذاری و توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی‌ها چهار راهبرد کلان ایدرو براساس سند جدید تعریف شده اند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده