تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۴۶۴۴۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

شرط جدید پیش فروش جدید خودروسازان: دریافت تاییدیه سازمان ملی استاندارد

‌می‌متالز - رئیس سازمان ملی استاندارد، پیش فروش جدید خودروسازان را مشروط به اخذ تاییدیه از این نهاد اعلام کرد.

به گزارش می‌متالز، مهدی اسلام پناه با اشاره به اینکه پیش فروش جدید خودروسازان مشروط به تاییدیه سازمان ملی استاندارد شده، اعلام کرد: ۱۰ روز پیش قرار بود کیفیت خودرو‌های داخلی اصلاح شود. بر این اساس ۱۵ تکلیف قانونی جدید تعریف شد که هر کدام در عملکرد، ایمنی و کیفیت خودرو‌های داخلی مؤثر بوده و به امضای خودروسازان و مسوولین وزارت صنعت رسیده است.

وی افزود: خودرو سازان مکلف شدند هر خودرویی که بیش از دو ماه در انبار و یا پارکینگ‌ها مانده باشد، مجدد مورد بازرسی قرار دهند و تمام قطعات لاستیکی، پلیمری، شن زدگی، فرو رفتگی و یا آسیب‌های عوامل طبیعی قبل از تحویل به مصرف‌کننده را ترمیم کنند و جهت اخذ تأییدیه‌های تطابق و نوع گواهی بلافاصله سازمان ملی استاندارد را در جریان تغییرات قرار دهند که مسوولیت این کار به عهده مدیر عامل خودرو سازی است.

این مقام مسوول ادامه داد: از سایر بند‌های این تکالیف جدید بحث حصول اطمینان از استمرار نظام کیفیت بود که الزامات آن به عهده خودروسازان است و باید در قبال مصرف‌کننده پاسخگو باشند. به طوری که مصرف‌کننده می‌تواند طلبکار تعهدات نظام کیفیت خودرو باشد.

اسلام پناه گفت: بعد از این باید کیفیت مواد اولیه مصرفی، مواد حد واسط و محصولات نهایی مطابق با نظام استاندارد باشد و کنترل فرآیند توسط خودروسازان انجام شود. به طوری که تمام مسوولیت‌های کیفری و حقوقی تخطی از مقررات به عهده خودروساز است.

وی افزود: خودروسازان مکلف شدند قبل از هر نوع پیش فروش در خصوص کیفیت و مجوز انطباق تولید تأییدیه‌های لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند و چنانچه قبل از اخذ مجوز، تبلیغاتی برای پیش فروش انجام دهند حتماً تعلیق خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده