تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۴۶۸۳۵
سرویس خبر : زمین شناسی
یک مسوول:

امسال استخراج مواد معدنی در آذربایجان غربی ۵۵۲ درصد رشد داشت

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری در استان ۳۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره برداری وارد مدار تولید شدند.

به گزارش می‌متالز، پریسا عابدپور گفت: طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری در استان ۳۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره برداری وارد مدار تولید شدند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ صدور پروانه بهره برداری نزدیک به ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۳۸ معدن با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۳ میلیون و ۹۴۲ هزار تن انواع مواد معدنی که نسبت به سال گذشته ۵۵۲ درصد افزایش داشته است، برای بهره برداری از این معادن ۱۴۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با بیش از ۳۲۹ درصد افزایش روبرو بوده است.

عابدپور تصریح کرد: با توجه به افزایش سرمایه گذاری در حوزه معادن استان و به بهره برداری رسیدن معادن جدید زمینه اشتغالزایی مستقیم برای ۷۲۸ نفر فراهم شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۲۰۴ درصد در زمینه اشتغال آفرینی نیز افزایش داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۱۱ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون تن و استخراج سالانه بیش از ۱۷ میلیون و ۸۲۸ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد که برای راه اندازی و بهره برداری از این معادن بیش از ۵۰۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵۲۰۸ نفر در این معادن فراهم شده است.

عابد پور عنوان کرد: هم اکنون ۲۱۷ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و ۶۴ معدن دارای گواهی کشف معتبر در استان مشغول به فعالیت و تکمیل فرایند اخذ پروانه بهره برداری می‌باشند که با وارد شدن این معادن به چرخه تولید افزایش چشمگیری در زمینه‌های سرمایه گذاری، فرآوری، استخراج و اشتغالزایی در حوزه معادن خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده