تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۴۰۴۴۰
سرویس خبر : زمین شناسی
امام‌جمعه مهریز:

عواید حاصل از استخراج معادن به شهر‌ها پرداخت شود

‌می‌متالز - امام‌جمعه مهریز از دولت سیزدهم خواست در یک اقدام به موقع و مناسب به موضوع پرداخت عواید حاصل از استخراج معادن به شهر‌ها و مناطق دارای معدن ورود کند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهریز با اشاره به حضور رییس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت در استان یزد افزود: در صورتیکه عوارض و سهم معادن طبق قانون به شهر‌ها پرداخت شود بخش زیادی از مشکلات فرهنگی و عمرانی مناطق محروم کشور مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در این خصوص قوانینی در کشور وجود دارد، اما به درستی و خوبی به آن‌ها عمل نمی‌شود ادامه داد: از دولت سیزدهم و شخص رییس‌جمهور انتظار داریم برای تحقق و اجرای کامل قانون مرتبط اقدام کند.

امام‌جمعه مهریز بیان کرد: صاحبان معادن در قبال کسب درآمد و برخی آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج معادن در هر منطقه و شهری که معدن وجود دارد مسئولیت اجتماعی بر عهده دارند که باید به آن‌ها عمل کنند.

محی‌الدینی خاطر نشان کرد: از دولت انتظار می‌رود در این رابطه طوری برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و نظارت عالیه داشته باشد که سهم حاصل از استخراج معادن در همه مناطق توزیع تا همه مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

طبق ۲ بند قانون برنامه ششم و قانون معادن، شهر‌ها و روستا‌های دارای معدن باید از عوایدی استخراج معدن برخوردار شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به وضعیت کم آبی در کشور اجرای طرح‌ها و صنایع کم‌آب همچنین توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مواردی است که برای ایجاد تولید و اشتغال مولد و پایدار باید مدنظر دولتمردان باشد.

امام‌جمعه مهریز گفت: اگر همه مسئولان به جد همانند دولت با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی مخلصانه تلاش کنند بسیاری از مشکلات حل و فصل شده و شاهد شکوفایی و رونق تولید در کشور خواهیم بود.

محی‌الدینی با گرامیداشت ۲۶ آذر روز ملی حمل و نقل از مسئولان خواست برای رسیدگی به مطالبات این قشر سخت‌کوش و استفاده از ظرفیت آن‌ها در منطقه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با تسلیت شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) به فضایل و مناقب این بانوی نمونه اسلام اشاره کرد و گفت: بانوان در جامعه اسلامی برای زندگی موفق و سعادتمند باید حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی عملی خود قرار دهند.

امام جمعه مهریز به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد مفتح اشاره کرد و از دانشگاهیان و حوزویان خواست دولت و مجلس را در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی و کمک به مردم و توسعه کشور یاری دهند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده