تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۴۶۸۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل خبر داد:

آمادگی ۱۰۰ درصدی بانک ملت برای افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک ملت ضمن اعلام مراودات مالی ۱۸ میلیارد یورویی با حوزه نفت از آمادگی ۱۰۰ درصدی برای افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت بصورت ارزی و ریالی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رضا دولت آبادی با بیان اینکه صنعت نفت از اثرگذارترین صنایع در اقتصاد ایران است، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و سود بالای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، بانک ملت برای همکاری با این صنعت در تمامی بخش‌های آن امیدوار است.

وی افزود: بخشی از منابع پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس، شازند اراک، تهران، بندرعباس، تبریز، آبادان و لاوان در سال‌های گذشته از طریق بانک ملت تأمین مالی شده‌اند. این بانک آمادگی ۱۰۰ درصدی برای افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت بصورت ارزی و ریالی دارد.

این مقام مسوول ادامه داد: بانک ملت همواره در حوزه نفت و انرژی بیشترین و بزرگ‌ترین نقش و سهم را در تأمین مالی پروژه‌ها به‌ویژه ابرپروژه‌های صنعت نفت، پالایش و پخش، گاز و پتروشیمی داشت.

دولت آبادی مراودات مالی بانک ملت با حوزه نفت را ۱۸ میلیارد یورو دانست و گفت: این بانک تأمین مالی ده‌ها پروژه را در سال‌های گذشته به‌عهده داشته که امروز بخش بسیار زیادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و در توسعه و رشد اقتصادی و تأمین منابع ارزی نقش مهمی داشتند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده