تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۴۶۹۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انجمن روسی: ممنوعیت ارز‌های دیجیتال مشکل کلاهبرداری را حل نمی‌کند

‌می‌متالز - انجمن ارتباطات الکترونیکی روسیه (RAEC) تأکید کرد که ممنوعیت استفاده از ارز‌های دیجیتال در این کشور مشکلات مربوط به کلاهبرداری و اقدامات غیرقانونی را حل نمی‌کند، بلکه کنترل آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش می‌متالز، انجمن ارتباطات الکترونیکی روسیه (RAEC) در گفتگو با تاس تأکید کرد که ممنوعیت استفاده از ارز‌های دیجیتال در این کشور مشکلات مربوط به کلاهبرداری و اقدامات غیرقانونی را حل نمی‌کند، بلکه کنترل آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کند.

در بیانیه این انجمن همچنین آمده است: RAEC معتقد است ممنوعیت گردش ارز‌های دیجیتال مشکل کلاهبرداری و اقدامات غیرقانونی موجود را حل نمی‌کند، بلکه برعکس، کنترل آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کند، زیرا فعالیت بازار در منطقه خاکستری خواهد بود.

پیش از این ایوان چبسکوف، یکی از مدیران ارشد وزارت دارایی روسیه طی اظهاراتی تأکید کرده بود که فقط تنظیم بازار ارز‌های دیجیتال، حفاظت از حقوق شهروندان را ممکن می‌سازد.

وی گفت: اولین کاری که باید انجام شود محافظت از منافع شهروندان، مصرف کنندگان خدمات (رمزارز) و کسانی است که این دارایی‌ها را می‌خرند یا از ارز دیجیتال در راه حل‌های خاص دیگری استفاده می‌کنند.

این مقام روسیه افزود: در این رابطه، از نظر من، به جای ممنوعیت، به مقررات نیاز است. وی تأکید کرد که مقررات دقیقاً امکان حمایت از شفافیت را فراهم می‌کند تا از شهروندان محافظت شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده