تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۴۳۴
کد خبر: ۲۴۷۱۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«احمد شانیان» به عنوان رییس جدید سازمان صمت استان همدان معرفی شد

‌می‌متالز - «احمد شانیان» در آیینی به عنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان معرفی و از زحمات هشت ساله «حمیدرضا متین» قدردانی شد.

به گزارش می‌متالز، آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با حضور جمعی از صنعتگران، فعالان اقتصادی و اصناف و مسوولان کشور و محلی استان در تالار معلم شهر همدان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در این آیین به وجود هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، ۷۰ هزار واحد صنفی و ۲۰۰ هزار شاغل تحت مدیریت سازمان صمت استان اشاره کرد و گفت: این نشان از گستردگی و وسعت ماموریت این سازمان دارد.

«ظاهر پورمجاهد» افزود: این سازمان در بحث اشتغال و سرمایه گذاری سازمانی کلیدی است که پیچیدگی و گرفتاری‌های متعدد و متفاوتی دارد.

وی با تاکید بر حل و فصل مشکلات تولیدکنندگان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: این کارگروه تخصصی به ریاست استاندار به صورت هفتگی و مستمر برگزار می‌شود که نشان از اهمیت رونق تولید در دولت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: به رغم کمبود منابع، تحریم‌ها و محدودیت‌های جهانی بخش تولید توانسته با همه توان پیشرفت‌های خوبی داشته باشد.

پورمجاهد در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: استفاده از نیرو‌های جوان و انقلابی از کلیدواژه‌های این بیانیه مهم است و انتصاب احمد شانیان یکی از مصداق تحقق این مهم در سطح استان محسوب می‌شود.

وی با قدردرانی از خدمات "حمیدرضا متین"، گفت: منش و رفتار توام با صبوری و متانت وی با صاحبان صنایع و واحد‌های صنفی ستودنی است و در یاد و خاطره فعالان اقتصادی استان ماندگار است.

رییس جدید صمت استان: بازگشت کارخانه‌های تعطیل در اولویت است

رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز حمایت، تسهیل‌گری و رونق اقتصادی را از برنامه‌های خود برشمرد و گفت: برای بازگشت کارخانه‌های تعطیل به چرخه تولید و جلوگیری از خامفروشی در استان تلاش ویژه خواهیم داشت.

«احمد شانیان» اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در بخش توسعه کمی و کیفی صنایع و معادن و همچنین تقویت بازرگانی داخلی و خارجی طراحی شده که امیدواریم با کمک فعالان این بخش‌ها به آن‌ها دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به توفیقات دولت در دیپلماسی اقتصادی ابراز امیدواری کرد: در سایه این گشایش‌ها بتوانیم برای بهبود اوضاع اقتصادی و پایداری اشتغال، تولید و صادرات تلاش کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: همگام با سیاست‌های دولت و بر اساس اولویت‌های وزارتخانه در استان همدان حرکت می‌کنیم تا آینده بهتری را برای تولیدکنندگان، صنعتگران و بازاریان بسازیم.

به گفته او، استان همدان دارای ظرفیت‌های غنی معدنی است که برای توسعه صنایع فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی باید برنامه جدی داشته باشیم.

شانیان همچنین به اهمیت و جایگاه رسانه در این حوزه اشاره کرد و گفت: در عرصه اطلاع رسانی و تبیین دستاورد‌های حاصل شده به کمک رسانه‌ها نیاز جدی داریم.

در این آیین «احمد شانیان» با مدرک دکترای مدیریت بازرگانی و با حکم وزیر صمت به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان منصوب و از خدمات و تلاش‌های "حمیدرضا متین" رییس سابق این سازمان در دوره هشت ساله مسوولیت، تجلیل شد.

قائم مقام سازمان مدیریت صنعتی استان همدان، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت‌های خدمات فنی مهندسی، عضو شورای مرکزی کمیته اقتصاد مقاومتی استان، مدرس دانشگاه و مراکز آموزشی از جمله سوابق شانیان است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده