تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۴۷۱۲۳
سرویس خبر : انرژی

تغییر برنامه کاری چین برای حفظ انرژی و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۵

‌می‌متالز - شورای دولتی چین پنج بند برای بخش متالورژی تعیین کرده که طبق آن باید از خودرو‌های با انرژی نو و سوخت غیر فسیلی استفاده شود تا میزان انتشار کربن به صفر برسد.

برنامه شورای چین برای کاهش مصرف انرژی

به گزارش می‌متالز، شورای دولتی چین در روز سه شنبه ۲۵ ژانویه یک برنامه کاری برای صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در چهاردهمین برنامه پنج ساله این کشور (۲۰۲۱ – ۲۰۲۵) منتشر کرده است.

فعالان بازار اعلام کردند از جمله طرح‌های شرکت‌های صنعتی تنظیم پنج بند مربوط به بخش متالورژی است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. تشویق کارخانه‌های فولاد در چین تا فرآیند ساخت فولاد خام را از کوره بلند فعلی که کوره با پایه اکسیژن است به کوره قوس الکتریکی منتقل کنند.
  2. انتشار بسیار کم کربن برای ۵۳۰ میلیون تن ظرفیت فولاد خام در یک سال.
  3. کاهش مصرف زغال سنگ در شرکت‌های صنعتی، با این هدف که ۳۰ درصد از تولید کنندگان فولاد و آلومینیوم الکترولیتی به معیار تعیین شده برای مصرف انرژی برسند.
  4. فروش خودرو‌های انرژی نو تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۰ درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص خواهد داد.
  5. نسبت انرژی غیر فسیلی مصرف شده به کل انرژی مصرفی تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ درصد خواهد رسید. مصرف زغال سنگ در پکن، تیانجین، هبی و مناطق اطراف آن تا سال ۲۰۲۵ نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد و در دلتای رودخانه Changjiang حدود ۵ درصد کاهش یابد. در نتیجه مصرف زغال سنگ در دشت Fenwei نیز کاهش خواهد یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده