به گزارش میمتالز، بدین ترتیب این شرکت ژاپنی همچنان از نزدیکترین رقیب خود یعنی فولکس واگن آلمان پیشتر است.
این خودروساز اعلام کرد، فروش ۱۰.۵ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱، از جمله خودروهای وابسته به دایهاتسو موتورز و هینو موتورز بوده است.
فولکس واگن با ۸.۹ میلیون دستگاه تحویل در مدت مشابه، ۵ درصد کمتر از سال ۲۰۲۰ و پایینترین رقم فروش در ۱۰ سال گذشته را داشته است.
خودروسازان مجبور شدهاند تولید خود را کاهش دهند، زیرا کمبود نیمههادیها در طول همهگیری بیماری کووید-۱۹ و شیوع ویروس کرونا، زنجیره تامین را مختل کرد و رقابت برای قطعههای کلیدی را در میان سازندگان دستگاههای الکترونیکی مصرفی افزایش داد.
با این حال، این شرکت ژاپنی بهتر از سایر خودروسازان از همهگیری عبور کرده، زیرا بازار داخلی آن، ژاپن و بخشهایی از آسیا، کمتر از اروپا تحت تأثیر قرار گرفته است.
تویوتا که درآمدهای سه ماهه سوم خود را در ۹ فوریه منتشر میکند، گفته است که به دلیل اختلالات مرتبط با کویید-۱۹ احتمالا از هدف تولید ۹ میلیون دستگاه در سال تجاری که در ۳۱ مارس به پایان میرسد، کمتر خواهد بود.