تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۴۷۱۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین اجتماعی درصدد افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران/ پرداخت ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان

‌می‌متالز - میرهاشم موسوی با اشاره به تفاهم‌نامه شستا و بانک رفاه از تلاش برای افزایش سرمایه بانک رفاه به ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید میرهاشم موسوی در نشست هم‌اندیشی – آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران، گفت: اقدامات توسعه‌ای بانک رفاه کارگران در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی و ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر به ویژه بازنشستگان محترم جای تقدیر و تشکر دارد.

موسوی افزود: بنگاه‌های اقتصادی نباید مسائل را صرفاً از جنبه مادی نگاه کنند و ضرورت دارد که جنبه اجتماعی مسائل را نیز مورد توجه داشته باشند و در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی بتوانند به ایفای نقش مؤثر بپردازند، امری که به نحو احسن در بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر اجرایی شده است. همه ما نسبت به مسائلی که در اجتماع اتفاق می‌افتد وظایفی داریم و نباید بی‌تفاوت از کنار آن‌ها بگذریم. از جمله اقدامات این بانک در این حوزه می‌توان به پرداخت بیش از ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد. در اعطای این تسهیلات که به صورت غیر حضوری نیز پرداخت شده است، گام بسیار بلندی توسط این بانک در زمینه عدالت محوری برداشته شده است.

موسوی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی نیز توسط بانک رفاه در زمینه اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی انجام شده است که باید بیش از پیش توسعه پیدا کند. آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی «عدالت محوری» است و این گونه اقدامات به ما کمک می‌کند تا در راستای این آرمان گام برداریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: اگرچه سرمایه بانک به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و کفایت سرمایه بانک را به نحو مؤثری ارتقاء بخشیده است، اما درصدد هستیم که سرمایه به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. پیشنهاد افزایش سرمایه مجدد بانک رفاه را به هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده‌ایم و با تصویب آن اقدامات اجرایی در این زمینه آغاز خواهد شد.

موسوی به توسعه همکاری‌های بین بانک رفاه کارگران و شرکت شستا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تفاهم نامه‌ای که در روز‌های اخیر بین این شرکت و بانک رفاه امضا شد، شاهد توسعه همکاری‌های متقابل باشیم. حجم پولی که در هلدینگ و شرکت‌های زیر مجموعه شستا جریان دارد بسیار بالا است و باید تبادلات مالی این شرکت‌ها از طریق بانک رفاه انجام شود. ضرورت دارد تا تمام شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاملات خود را با بانک رفاه بیش از پیش توسعه دهند و از ظرفیت‌های مناسب این بانک در تبادلات مالی خود بهره ببرند.

وی افزود: توسعه خدمات الکترونیک انجام شده است، اما همچنان باید اقدامات در این حوزه را بیش از پیش توسعه دهیم. در این راستا ما در سازمان تأمین اجتماعی شعار «تأمین اجتماعی هوشمند» را برگزیده‌ایم و به دنبال این هستیم تا در ارائه خدمات مربوطه، مداخلات انسانی را به حداقل برسانیم. توسعه خدمات فناورانه و دیجیتال در بانک رفاه کارگران نیز باید تا حدی توسعه پیدا کند که دیگر چیزی به نامه شعبه بانک وجود نداشته باشد.

وی در ادامه به مقوله اعتماد بخشی به مشتریان و امانت داری اشاره کرد و با بیان اینکه بخش مهمی از مشتریان بانک رفاه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: این قشر عزیز و ارجمند، ولی نعمت بانک رفاه و صاحب اصلی آن هستند و اقدامات در زمینه اعتماد بخشی به آنان باید در رأس اقدامات بانک قرار داشته باشد. هرچه در ارائه خدمات به مشتریان به ویژه بازنشستگان بر مبنای شفافیت عمل کنیم می‌توانیم دستاورد‌های مناسب‌تری را به دست آوریم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ضرورت ارتقاء سلامت و ثبات در بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بانک رفاه کارگران نیز هر چه سلامت و ثبات ارتقاء پیدا کند آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی بیشتری به همراه خواهد داشت. علت بسیاری از شکست‌های مدیریتی زیاد بودن فاصله صف و ستاد است و تا حد امکان باید فاصله صف و ستاد را کاهش دهیم.

موسوی در ادامه با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، دستاورد‌های سازمان در حوزه ارائه خدمات به مشتریان را برشمرد و افزود: در چهار دهه از عمر انقلاب اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است که باید این موفقیت‌ها و دستاورد‌ها را به نحو مطلوبی به مردم اطلاع‌ رسانی کنیم. علاوه بر افزایش تعداد افراد تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد، تعداد بیمارستان‌های ملکی از ۱۸ بیمارستان به ۸۰ بیمارستان گسترش یافته است که در آن خدمات مناسبی به هموطنان ارائه می‌شود. توفیقات جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه تأمین اجتماعی در حالی حاصل شده است که کشور در این سال‌ها درگیر جنگ تحمیلی، تحریم و دشمنی‌های بسیاری از جانب کشور‌های سلطه‌گر بوده است.

در ابتدای این نشست، لله گانی با ارائه گزارشی از عملکرد بانک رفاه کارگران بیان داشت: تعامل و همکاری‌های مناسبی بین بانک و تأمین اجتماعی وجود دارد که این همکاری‌ها، دستاورد‌های خوب و درخشانی به وجود آورده است. باوجود شرایط سخت کرونا، بانک رفاه در بسیاری از بیمارستان‌های کشور حضور داشته و در راه خدمت‌رسانی به مردم حتی یک روز هم کار خود را تعطیل نکرد و با تلاش و همت مضاعف همکاران، اهداف بانک نیز محقق شده است. در این همایش نیز، برنامه‌های سال آینده، چالش‌ها و فرصت‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم با توان بیشتر خدمت‌رسانی به مشتریان را ادامه دهیم.

لله گانی با تقدیر از حمایت مسوولان سازمان تأمین اجتماعی از بانک رفاه کارگران گفت: به تازگی شاهد افزایش سرمایه بانک بودیم که اگر حمایت و پشتیبانی مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی و مدیران عالی این سازمان نبود این کار بزرگ و فرخنده انجام نمی‌شد. بانک رفاه در حوزه شفاف‌سازی رتبه اول شبکه بانکی را کسب کرده است و با طراحی سامانه شفافیت، تمامی فعالیت‌های بانک کاملاً شفاف‌سازی می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

لله گانی ادامه داد: در راستای تحقق دستورات ریاست جمهوری، بخشنامه پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان به مشتریان بدون نیاز به ضامن، به واحد‌های اجرایی بانک ابلاغ شد.

مدیرعامل بانک رفاه در پایان تأکید کرد: مجموعه بانک همواره خدمت‌رسانی به سازمان بزرگ تأمین اجتماعی، شرکت‌های زیر مجموعه و بازنشستگان و مستمری بگیران و تمامی آحاد جامعه را افتخار می‌دانند و از این به بعد نیز با افزایش سرمایه، خدمات دهی به ذینفعان و مشتریان به شکل مطلوب‌تر ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده