تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۲۰۸۶۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل بانک رفاه کارگران:

افزایش سرمایه بانک رفاه، توسعه فعالیت‌ها را هموارتر خواهد کرد

‌می‌متالز - مدیر عامل بانک رفاه کارگران گفت: افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، رویداد بزرگ و بی نظیری بود که مسیر تحول و توسعه فعالیت‌های این بانک را هموارتر خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل لله گانی در جلسه شورای اطلاع رسانی بانک با بیان این مطلب افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به فعالیت‌های بانک رفاه کارگران، افزایش سرمایه است که با مساعدت و همکاری هیأت امناء، مدیر عامل و هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی این فرایند به پایان رسیده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: با تأیید مجمع عمومی، میزان سرمایه بانک از ۲۳ هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۹۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت که با این افزایش، تحولات بزرگی در خدمات دهی به مشتریان و ذی نفعان اتفاق خواهد افتاد.

لله گانی با اشاره به اهمیت حیاتی این افزایش سرمایه در فعالیت‌های بانک رفاه کارگران تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی چنانچه نسبت کفایت سرمایه کمتر از ۳ درصد شود، هیأت مدیره موسسه اعتباری موظف است حداکثر ظرف مدت ۹۰ روز کاری اقدام به افزایش سرمایه کند و در غیر این صورت، تشریفات قانونی انحلال موسسه را فراهم کند و این موضوع شامل حال بانک رفاه کارگران نیز می‌شد، اما با افزایش سرمایه، بانک از این مرحله دشوار و سخت عبور کرد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران خاطر نشان ساخت: با این افزایش سرمایه که کاری بی نظیر در تاریخ فعالیت این بانک است، کفایت سرمایه بانک به ۸.۶۹ می‌رسد که منجر به تغییرات گسترده‌ای در جذب منابع، تسهیلات اعطایی، تسهیلات اشخاص مرتبط (سازمان تأمین اجتماعی و شستا)، سود مشاع و صدور ضمانتنامه‌ها خواهد شد.

وی تأکید کرد: سرمایه پایه بانک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در بسیاری از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی محدودیت‌هایی بر اساس میزان سرمایه پایه در نظر گرفته می‌شود. یکی از مهم‌ترین این محدودیت ها، حدود تسهیلات و تعهدات کلان است که بانک رفاه کارگران با سرمایه قبلی، می‌توانست به یک شرکت تولیدی و صنعتی ۴۷۶ میلیارد ریال تسهیلات دهد، اما با این افزایش سرمایه این مبلغ به حدود ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

لله گانی ادامه داد: سقف خرید دارایی‌های ثابت، سقف سرمایه گذاری در سهام شرکت‌های سرمایه پذیر و اوراق مشارکت و کفایت سرمایه از دیگر محدودیت‌های بانک مرکزی است که با این افزایش سرمایه برطرف می‌شود و بانک رفاه کارگران با استفاده از ظرفیت‌های جدید به وجود آمده در مسیر رشد و توسعه کشور و تحقق شعار "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" گام برخواهد داشت.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده