تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۴۷۳۳۵
سرویس خبر : انرژی

کاهش ۲ درصدی صادرات نفت عراق علی‌رغم افزایش سهمیه آن در اوپک پلاس

‌می‌متالز - صادرات نفت فدرال عراق از میادین مرکزی و جنوبی علیرغم افزایش سهمیه تولید آن در اوپک پلاس، ۲ درصد در ماه ژانویه کاهش‌یافته و به ۳.۱۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده‌است.

به گزارش می‌متالز، صادرات نفت فدرال عراق غیر از منطقه نیمه‌خودمختار کردستان بیش‌از ۲ درصد در اولین ماه سال جاری میلادی نسبت‌به ماه گذشته کاهش داشته‌است. این در حالی است که سهمیه این کشور از تولید نفت اوپک پلاس برای این ماه بالا رفته بود.

وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت فدرال این کشور در ژانویه تا ۳.۲۰۳ میلیون بشکه در روز پایین آمده‌است. عراق در دسامبر سال گذشته میلادی ۳.۲۷۷ میلیون بشکه در روز صادرات داشت.

ائتلاف اوپک پلاس در راستای طرح خود برای افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای، سهمیه تولید نفت عراق را برای ماه ژانویه تا ۴.۲۸۱ میلیون بشکه در روز افزایش داده بود. این رقم در ماه دسامبر برابر با ۴.۲۳۷ میلیون بشکه در روز بود. این سهمیه شامل تولید نفت می‌شود نه صادرات آن.

سهمیه تولید عراق در ماه فوریه برابر با ۴.۳۲۵ میلیون بشکه در روز است.

نشست وزارتی اوپک پلاس در دوم فوریه برگزار خواهد شد تا درمورد سطح تولید برای ماه مارس تصمیم‌گیری شود.

صادرات فدرال عراق از میادین مرکزی و جنوبی ۲ درصد در ماه ژانویه کاهش‌یافته و به ۳.۱۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده‌است. این درحالی‌ست که صادرات عراق از کرکوک و از طریق بندر سیهان ترکیه ۵.۷ درصد پایین آمده و ۸۲۱۱۸ بشکه در روز اعلام‌شده است.

صادرات نفت عراق از کرکوک در هجدهم و نوزدهم ژانویه به‌دنبال انفجار در جنوب ترکیه و بسته شدن مسیر صادراتی بندر سیهان متوقف‌شده بود.

دومین تولیدکننده بزرگ اوپک ۸.۲۷ میلیارد دلار در ژانویه از فروش نفت خام خود به قیمت ۸۳.۲۴۶ دلار، درآمد داشت. این کشور در آخرین ماه سال گذشته میلادی با فروش نفت خود به قیمت ۷۲.۷۶۸ دلار در هر بشکه، ۷.۳۹ میلیارد دلار به دست آورده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده