تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۲۱۱۵۸
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۰.۹ درصدی صادرات نفت عراق

‌می‌متالز - صادرات نفت فدرال عراق در ماه جولای با افزایش ۰.۹ درصدی نسبت به ماه قبل به متوسط ۲.۹۱۸ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش می‌متالز، وزارت نفت عراق در ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرد صادرات نفت فدرال این کشور به جز منطقه نیمه خودمختار کردستان ۰.۹ درصد در ماه جولای نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته است که می‌توان آن را نتیجه بالا رفتن سهمیه تولید عراق دانست.

صادرات نفت فدرال عراق در ماه جولای به متوسط ۲.۹۱۸ میلیون بشکه در روز رسید یعنی بالاتر از ۲.۸۹۲ از میلیون بشکه صادر شده در ماه ژوئن.

سهمیه تولید نفت عراق طبق قرارداد اوپک پلاس تا ۴.۰۱۶ میلیون بشکه در روز در ماه جولای افزایش یافته بود. این رقم در ماه قبل از آن برابر با ۳.۹۵۴ میلیون بشکه در روز بود.

سهمیه تولید عراق در ماه جاری طبق قرارداد جدید اوپک پلاس برای افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تا ماه دسامبر، به ۴.۰۶۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد. اوپک پلاس قرار است تا پایان سال جاری میلادی دو میلیون بشکه در روز نفت به تولید خود بیفزاید.

صادرات نفت فدرال عراق از میادین نفتی شمال و مرکز این کشور ۱ درصد افزایش یافته و به ۲.۸۲۱ میلیون بشکه در روز رسیده است، در حالی که صادرات نفت خام کرکوک از بندر سیهان ترکیه با ۵.۲ درصد کاهش ۹۷۱۷۵ بشکه در روز ثبت شده است.

عراق در این ماه ماه ۶.۵۱۳ میلیارد دلار از فروش نفت خود با متوسط قیمت ۷۲ دلار در هر بشکه به دست آورد. این کشور در ماه ژوئن ۶.۱۴۳ میلیارد دلار از فروش نفت خود به قیمت ۷۰.۸۰۱ دلار در هر بشکه درآمد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده