تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۲۲۱۵۳۱
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۱.۴درصدی صادرات نفت عراق

‌می‌متالز - کل صادرات نفت عراق با احتساب اقلیم کردستان ۱.۴درصد به‌صورت ماهانه افزایش یافته است که دلیل آن را می‌توان افزایش سهمیه تولید این کشور طبق قرارداد اوپک‌پلاس دانست.

به گزارش می‌متالز، آمار وزارت نفت عراق نشان می‌دهد کل صادرات نفت این کشور با احتساب اقلیم کردستان ۱.۴ درصد به‌صورت ماهانه افزایش یافته است.

دومین تولیدکننده بزرگ اوپک ۳.۲۷۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است که بالاتر از متوسط ۳.۲۳۲ میلیون بشکه تولیدشده در ماه ژوئن است.

صادرات نفت فدرال عراق در ماه جولای ۰.۹ درصد بالا رفته و به ۲.۹۱۸ میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات از اقلیم کردستان هم با ۶ درصد افزایش از طریق بندر سیهان ۳۶۰ هزار بشکه در روز ثبت شده است.

سهمیه تولید نفت عراق طبق قرارداد اوپک‌پلاس در ماه جولای تا ۴.۰۱۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. سهمیه تولید این کشور در ماه ژوئن برابر با ۳.۹۵۴ میلیون بشکه در روز بود و در ماه جاری تا ۴.۰۶۱ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد. اعضای ائتلاف اوپک‌پلاس از ابتدای ماه اوت ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولید خود افزوده‌اند. افزایش تولید این ائتلاف تا پایان سال جاری میلادی به دومیلیون بشکه در روز می‌رسد.

صادرات نفت فدرال عراق در ماه جولای شامل ۲.۸۲۱ میلیون بشکه از پایانه‌های جنوبی و ۹۷۱۷۵ بشکه در روز نفت کرکوک از بندر سیهان می‌شد.

صادرات نفت سنگین قیاره از بنادر جنوبی متوقف شده است و صادرات نفت به اردن هم علی‌رغم توافق دو کشور هنوز از سر گرفته نشده است.

آمار شرکت بازاریابی نفت عراق نشان می‌دهد ذخایر نفت این کشور ۱.۵ میلیون بشکه در روز طی ماه جولای افزایش یافته که برابر با ۴۸ هزار بشکه در روز است.

فروش نفت فدرال عراق ۶ درصد بالا رفته و به ۶.۵۱۴ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین رقم از ابتدای سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده