تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۵
بازدید: ۵۲۵
کد خبر: ۲۲۱۸۵۳
سرویس خبر : انرژی

آیت الله رئیسی با دبیر کل اوپک دیدار و گفتگو کرد

‌می‌متالز - رئیس جمهوری تأکید کرد: دبیرخانه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) باید حقوق و منافع کشور‌های عضو را به‌عنوان مبنای اتخاذ همه تدابیر و اجرای همه سازوکار‌ها در نظر گیرد.

به گزارش می‌متالز، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه (۱۵ مردادماه) در دیدار محمد سانوسی بارکیندو پس از شنیدن گزارش دبیرکل اوپک از وضع و شرایط عرضه نفت در بازار‌های جهانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو مؤثر اوپک بر ارتقای جایگاه جهانی این سازمان و افزایش نقش‌آفرینی آن در مدیریت بازار جهانی انرژی تأکید دارد.

وی با اشاره به تلاش بعضی از قدرت‌ها برای تضعیف جایگاه اوپک، تأکید کرد: دبیرخانه اوپک باید حقوق و منافع کشور‌های عضو را به‌عنوان مبنای اتخاذ همه تدابیر و اجرای همه سازوکار‌ها در نظر گیرد.

رئیس جمهوری ضمن تبریک شصتمین سالروز تاسیس اوپک و اظهار امیدواری به فعال‌تر شدن این سازمان و اینکه اعضا در دوره پیش رو سازنده‌تر و هماهنگ‌تر عمل کنند، اظهار کرد: دبیرخانه اوپک باید نقشی فعال‌تر برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان کشور‌های عضو و غیرعضو این سازمان ایفا کند.

دبیرکل اوپک نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضع بازار و و شرایط عرضه نفت، ایران را از بنیان‌گذاران این سازمان دانست که همواره در طول دوران فعالیتش نقشی کلیدی و عملکردی سازنده داشته است.

بارکیندو تصریح کرد: در دوره پیش رو نیز نیازمند همراهی و همکاری جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف اوپک هستیم.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده