تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۳۶۷۷۷
سرویس خبر : انرژی

پیش بینی موسسه مودی از رشد پایدار بازار جهانی انرژی

‌می‌متالز - سرویس سرمایه‌گذاران موسسه «مودی» پیش بینی کرد که بازار جهانی انرژی در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد باثباتی خواهد بود چرا که چشم‌انداز کسب درآمد شرکت‌ها به دلیل افزایش تقاضای نفت بهبود یافته است.

به گزارش می‌متالز، سرویس سرمایه گذاران موسسه «مودی» پیش بینی کرد که بازار جهانی انرژی در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد باثباتی خواهد بود چرا که چشم‌انداز کسب درآمد شرکت‌ها به دلیل افزایش تقاضای نفت بهبود یافته است.

با این حال، این موسسه انتظار دارد که سرعت بهبود شرایط اساسی در سراسر این صنعت طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده کاهش یابد.

مودی در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، نوشت: بهبود مستمر تقاضای جهانی نفت، رشد تدریجی عرضه و شرایط قابل مدیریت هزینه، زمینه را در مقیاس کلان برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا درآمد خود را بالاتر از سطح سال ۲۰۱۹ حفظ کنند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از تولیدکنندگانی که به اندازه کافی در سال‌های ۲۰۲۰-۲۱ سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، به دنبال افزایش بودجه سرمایه‌ای خود برای تثبیت تولید و جلوگیری از کاهش بالقوه حجم (تولید) هستند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵.۵ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳.۳ میلیون بشکه در روز رشد کند و به ۹۹.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

سازمان اوپک نیز پیش بینی کرده است که تقاضا برای نفت خام بیشتر شود و در سال آینده به ۱۰۰.۶ میلیون بشکه در روز برسد.

انتظار می‌رود چشم‌انداز‌های کسب درآمد برای شرکت‌های پالایش و بازاریابی (R&M) و خدمات میادین نفتی (OFS) و شرکت‌های حفاری تا سال ۲۰۲۲ بهبود یابد، در حالی که درآمد بخش‌های اکتشاف و تولید نفت در سال ۲۰۲۲ تغییر چندانی نخواهد داشت.

بخش خدمات میادین نفتی در سال ۲۰۲۲ از شتاب جریان نقدی قابل توجهی بهره خواهد برد و در آستانه افزایش بیش از ۱۰ درصدی جریان نقدی کل در سال ۲۰۲۲ نسبت به سطوح سال ۲۰۲۱ است.

شرکت‌های R&M همچنین با افزایش تقاضا و درآمد تا سال ۲۰۲۲، با بازگشت مصرف سوخت به سطح قبل از بحران، قدرت مالی خود را بهبود خواهند بخشید.

با بهبود تقاضا، قیمت نفت همچنان بالا می‌رود، اما افزایش موارد ابتلا به کرونا در سراسر اروپا و دیگر نقاط جهان باعث شد تا برنت، معیار بین المللی بیش از نیمی از نفت خام جهان، در پایان هفته جاری میلادی با ۲.۸۹ درصد کاهش به ۷۸.۸۹ دلار در هر بشکه برسد.

در معاملات پایانی روز جمعه، نفت وست تگزاس اینترمدیت، شاخص کلیدی نفت آمریکا، با ۳.۶۸ درصد کاهش به ۷۶.۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده