تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۳۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۴۷۶۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عرضه ۲۶۰‌هزار خودرو تا پایان سال

‌می‌متالز - وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برنامه افزایش عرضه خودرو به بازار به میزان ۲۶۰هزار دستگاه طی ۳ ماه پایانی سال تدوین شده و در دست اجراست که این موضوع بخشی از تقاضای بازار را پاسخ خواهد داد.

به گزارش می‌متالز، طبق اعلام وزارت صمت، افزایش حدود ۱۸درصدی قیمت خودرو‌های داخلی هرچند متناسب با افزایش هزینه‌های تولید بنگاه‌ها نبوده، با این حال منابعی را جهت پرداخت مطالبات معوق قطعه سازان و سفارش گذاری قطعات کلیدی موردنیاز خطوط تولید ایجاد کرده است.

وزارت صمت این را هم گفته که در این خصوص و با توجه به انگیزه ایجادشده در شبکه تامین، برنامه افزایش عرضه خودرو به بازار به میزان ۲۶۰‌هزار دستگاه طی ۳ ماه پایانی سال تدوین شده و در دست اجراست که این موضوع بخشی از تقاضای بازار را پاسخ خواهد داد. وزارت صمت در نهایت تاکید کرده که بازار خودرو مانند سایر بازار‌ها از نوسانات ایجادشده در بازار‌های پیشرو به شدت تاثیر پذیرفته و بخش قابل توجهی از نوسانات قیمت خودرو‌ها مربوط به این مسائل است و در این راستا وزارت صمت از کلیه ابزار‌های تحت اختیار خود برای مدیریت بازار و کاهش قیمت تولیدکننده استفاده خواهد کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده