تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۰
بازدید: ۷۱۰
کد خبر: ۲۴۷۶۵۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

اولین خودروی سواری برند لاماری رونمایی شد/ گزارش تصویری رونمایی خودرو لاماری

‌می‌متالز - آرین موتورز روز گذشته در مراسمی از نخستین خودروی کراس اوور خود رونمایی کرد. این خودرو چه قیمتی دارد و مشخصات فنی آن چیست؟

به گزارش می‌متالز، شرکت آرین موتورز از سال ۱۳۹۰ به عنوان نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی آغاز به کار کرد. اما چند سال بعد با شرکت دی اس نیز همکاری کرد. در آن زمان آرین موتورز صرفا به عنوان واردکننده شاخته می‌شد. حالا این شرکت از خودرو لاماری رونمایی کرده است.

محمدرضا سیفی، مدیرعامل شرکت آرین پارس موتورز در این مراسم گفت: بعد از ممنوعیت واردات خودرو به کشور این شرکت تصمیم گرفت که خط تولید میتسوشیبی را به خط تولید خودرو‌های تجاری تبدیل کرد. اما اکنون با رایزنی‌هایی این شرکت، اقدام به تولید برند خودروی لاماری ایما کرد و چه با تحریم و چه بدون تحریم، لاماری در سبد این شرکت باقی می‌ماند.

سیفی با اشاره به برنامه داخلی‌سازی این خودرو گفت: بر اساس الزامات وزارت صمت مبنی بر افزایش داخلی‌سازی، این خودرو با ۲۰ درصد داخلی‌سازی کار خود را آغاز کرده است و در طی سال‌های آینده این درصد افزایش می‌یابد.

او افزود: در مرحله اول تیراژ تولید این خودرو به سه هزار دستگاه می‌رسد و در سال آینده طبق برنامه‌ریزی‌ها به تولید پنج هزار خودرو لاماری می‌رسیم. همچنین بر اساس هدف‌گذاری‌ها در سال ۱۴۰۱ نیز دو محصول جدید دیگر به سبد محصولات شرکت آرین موتور پویا اضافه می‌شود.

اولین خودروی سواری برند لاماری رونمایی شد/ گزارش تصویری رونمایی خودرو لاماری

این خودرو چه قیمتی دارد؟

در نشست خبری این مراسم رونمایی، قیمت خودرو دو هزار دلار اعلام شد، اما قیمت نهایی این خودرو هنگام عرضه آن در کشور مشخص نشد. بر اساس اعلام مدیران این شرکت، قیمت لاماری در مرحله بررسی کارشناسی قرار دارد و قیمت‌گذاری این خودرو کاملا رقابتی صورت می‌گیرد.

با این حال بر اساس وضعیت قیمت‌گذاری خودروسازان خصوصی، پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو حدود یک میلیارد تومان اعلام شود.

به گفته مدیرعامل این شرکت، اولین سری قطعات این محصول در اسفند به کشور می‌رسد و پس از طی مراحل گمرکی و ترخیص قطعات در خرداد ۱۴۰۱ اول سری این کراس‌اوور به بازار عرضه می‌شود.

مشخصات فنی خودرو لاماری

هنگام معرفی این خودرو در مراسم رونمایی، مسوولان این شرکت تاکید بیشتری بر طراحی خودروی لاماری داشتند و به گفته آن‌ها مشتری نیز بر زیبایی خودرو تاکید دارد.

سبک طراحی خودروی لاماری ترکیبی از سبک کلاسیک، مدرن و اسپرت است و فرم ظاهری آن نیز حالتی تهاجمی دارد.

طراحی داخلی این خودرو مینیمال و شکل کابین، کوپه مانند است. این شرکت تاکید زیادی بر استفاده از فضای خالی داخل کابین دارد. برای مثال جای قرار دادن گوشی‌های همراه سرنشینان نیز در این خودرو دیده می‌شود.

اولین خودروی سواری برند لاماری رونمایی شد/ گزارش تصویری رونمایی خودرو لاماری

خودروی لاماری ایما دارای موتور ۱۵۰۰ سی. سی توربور جی دی آی با خروجی ۱۹۵ اسب بخار و گیربکس ۷ سرعته دوال کلاچ است.

مصرف سوخت این کراس اوور در شرایط استاندارد ۵٫۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. در شرایط ترکیبی این مصرف سوخت به ۶٫۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

اولین خودروی سواری برند لاماری رونمایی شد/ گزارش تصویری رونمایی خودرو لاماری

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده