تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۰
بازدید: ۴۵۸
کد خبر: ۲۴۷۷۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سیمان امروز ۱۶بهمن ۱۴۰۰/ قیمت سیمان ثابت ماند

‌می‌متالز - قیمت سیمان امروز ۱۶بهمن ماه ۱۴۰۰، کیلویی ۳۱۵ تومان در بورس کالا عرضه می‌شود و پاکتی، ۲۵ هزار تومان است. این کالا در بازار آزاد کمی افزایش داشته و به پاکتی ۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت سیمان امروز ۱۶بهمن ۱۴۰۰ تغییری نکرده است. قیمت هر کیلو سیمان در بورس کالا، ۵۱۳ تومان معین شده و به فروش می‌رسد.

البته قیمت دستوری پایین مانده است و هنوز گاز و برق واحد‌های سیمانی وصل نشده است و تولیدکنندگان با ظرفیت کم و با استفاده از مازوت سیمان تولید می‌کنند.

اگر قیمت هر کیلو سیمان امروز ۵۱۳ تومان باشد، هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان، ۲۵ هزار و ۶۰ تومان معامله می‌شود.

البته قیمت سیمان امروز ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، در بازار آزاد تا پاکتی ۵۰ هزار تومان هم رسیده است. به گفته تولیدکنندگان، شرکت ارائه دهنده، مقدار و نوع سیمان ارائه شده و در نهایت هزینه‌های حمل هز پاکت سیمان، از جمله عواملی هستند که قیمت سیمان در بازار آزاد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

مصطفی رجبی مشهدی، چند هفته پیش وعده داده بود که از ۱۲بهمن، برق واحد‌های تولید دوباره وصل می‌شود، اما انجمن سیمان می‌گوید برق کارخانه‌های سیمانی هنوز هم به حالت عادی پیشین، بازنگشته است.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان گفته بود که قطع گاز واحد‌های تولید سیمان، قیمت تمام شده سیمان را افزایش داده و تولیدکنندگان مشکلات زیادی برای تولید این کالا دارند.

البته انجمن سیمان گزارش داده که تولیدکنندگان تولید خود را قطع نکرده‌اند و سیمان مانند پیش در بازار عرضه می‌شود، اما قمیت تمام شده سیمان برای این تولیدکننگدان به شدت بالا رفته و اگر وضعیت سوخت و برق واحدهای سیمانی تا پایان سال به روال عادی بازنگردد، سیمان دوباره گران می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده