تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۲۴۷۲۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت سیمان امروز ۱۲بهمن ۱۴۰۰

‌می‌متالز - قیمت سیمان امروز ۱۲بهمن ماه ۱۴۰۰، از کیلویی ۳۹۶ تومان تا۵۱۶ تومان تعیین شده و عرضه می‌شود. سیمان پاکتی، ۱۹ تا ۲۸ هزار تومان است. این کالا در بازار آزاد هم به پاکتی ۴۸ هزار تومان رسیده است.

به گزارش می متالز، قیمت سیمان امروز ۱۲بهمن ۱۴۰۰، هنوز در ثبات است. قیمت هر کیلو سیمان در بورس کالا، از ۳۹۶ تومان تا ۵۱۶ تومان معین شده است.

با این حساب هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا، بین ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت سیمان امروز ۱۲بهمن ۱۴۰۰

قیمت سیمان امروز در بورس کالا

البته قیمت سیمان امروز ۱۲بهمن ۱۴۰۰، در بازار آزاد تا پاکتی ۴۸ هزار تومان هم رسیده است. شرکت ارائه دهنده، مقدار و نوع سیمان ارائه شده، از جمله عواملی است که در بازار آزاد، قیمت سیمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان هم با تایید تثبیت قیمت فعلی سیمان به تجارت‌نیوز می‌گوید: واحدهای تولید سیمان همچنان سیمان تولید می‌کنند.

دبیر انجمن سیمان ادامه می‌دهد: دولت امسال با ما حساب‌شده تر از سال پیش رفتار کرد. عدم دسترسی ما به مازوت و قطع گاز ما، باعث شد قیمت سیمان بالا برود اما حالا به هرحال می‌توانیم به جای سوخت با مازوت سیمان تولید کنیم.

شیخان می‌‌گوید: البته ما هم از قبل به دولت هشدار داده بودیم در صورتی که سوخت کارخانه‌های سیمانی دوباره قطع شود و دولت هم هیچ جایگزینی برای آن به ما ارائه ندهد، با کمبود سیمان مواجه می‌شویم و وعده ساخت یک میلیون مسکن رییس جمهور هم بی اعتبار می‌شود.

او می‌افزاید: وزارت نیرو هم وعده داده که با کاهش دما، سهمیه برق ما به حالت طبیعی بازگردد.

دبیر انجمن سیمان در پایان اذعان می‌کند: واحدهای سیمانی هزینه‌های زیادی تحمل می‌کنند و کرایه حمل مازوت تا کارخانه بسیار کمرشکن شده است.

البته مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق وعده داده بود که محدودیت‌های برق واحدهای تولیدی و صنایع، تا ۱۲بهمن ماه به پایان می‌رسد اما بنا بر گفته انجمن سیمان، برق واحدهای سیمانی هنوز وصل نشده است.

به نظر می‌رسد تولید کارخانه‌های سیمانی با مازوت و ظرفیت کم و همچنین عرضه ذخایر سیمانی در بازار، قیمت سیمان را هنوز ثابت نگه داشته است اما اگر این روند ادامه باید، نگرانی‌ها از کمبود و افزایش قیمت سیمان افزایش می‌یابد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده