تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۴۷۷۱۸
سرویس خبر : انرژی

برنامه آرامکو برای عرضه ۵۰ میلیارد دلاری سهام در ریاض یا بورس‌های جهانی

‌می‌متالز - شرکت نفتی آرامکو عربستان در حال مذاکره و برنامه ریزی برای عرضه جدید سهام در بورس ریاض یا بورس‌های نیویورک و سنگاپور به ارزش حداکثر ۵۰ میلیارد دلار است.

به گزارش می‌متالز، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: شرکت نفتی آرامکو عربستان با مشاوران خارجی درباره فروش میزان بیشتری سهام به ارزش ۵۰ میلیارد دلار در بورس ریاض و عرضه سهام در بورس‌های دیگر نظیر لندن، سنگاپور مذاکراتی داشت با این حال همچنان در مرحله برنامه ریزی قرار دارد.

براساس این گزارش، عرضه اولیه سهام آرامکو دسامبر سال ۲۰۱۹ در بورس ریاض انجام شد که با فروش ۱.۷ درصد سهام، ۲۹.۴ میلیارد دلار جمع کرد و رکورد بزرگترین عرضه اولیه و مربوط به سهام علی بابا به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در بورس نیویورک طی سال ۲۰۱۴ را شکست. ارزش روز بازار آرامکو اکنون ۱.۹۷ تریلیون دلار است.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان اوایل سال ۲۰۲۱ گفته بود، آرامکو قصد دارد در سال‌های آینده میزان بیشتری از سهام را عرضه کند، اما به جزییات بیشتری اشاره نکرده بود. همچنین در آوریل سال ۲۰۲۱ از مذاکره دولت عربستان برای فروش یک درصد سهام آرامکو به یک شرکت انرژی بزرگ جهانی خبر داده بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده