تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۱۴
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۴۷۸۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر ارشد پایداری شرکت روسال:

شرکت آلومینیوم روسال جسارت حضور در حوزه‌هایی را داشته که سایر شرکت‌ها ندارند

می متالز - ایرینا باکتینا (Irina Bakhtina)، مدیر ارشد پایداری روسال، فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد بوده و طی سال‌های اخیر نقش مهمی در برنامه تولید آلومینیوم سبز و دستیابی به آلومینیوم بدون کربن تا سال 2050 روسال داشته است.

به گزارش می‌متالز، طی مصاحبه‌ای با ایرینا، جویای نظرات وی در رابطه با جنبه‌های مختلف سیاست شرکت روسال طی سال جدید میلادی شده است:

نظر شما در رابطه با توسعه پایدار شرکت روسال در سطح جهانی چیست؟

با معرفی آلیاژ آلو (ALLOW) در جهان به‌عنوان آلیاژی با درصد پایین کربن (ردپای کربنی ۵-۴ برابر کمتر از آلیاژ عادی)، از اواخر سال ۲۰۱۷ شرکت روسال به بزرگترین تولیدکننده‌ی آلیاژ کم‌کربن (LCA) در جهان مبدل شد.

یکی از شرکت‌هایی که در کنفرانس تغییر اقلیم سال ۲۰۲۱ نقش بسزایی را ایفا کرد و اصطلاحاً حرفی برای گفتن داشت، شرکت روسال است. این شرکت همچنین در سال ۲۰۲۱ بیشترین امتیاز را ازنظر نیرو‌های کاری خود کسب نمود.

محیط زیست و مدیریت امروزی، سرفصل مهمی در جهان تولید محسوب می‌شود. شرکت روسال به‌عنوان یک پیشکسوت، تاکنون چه اقدامی در این زمینه انجام داده است؟

همانطورکه قبلاً گفته شد، شرکت روسال جسارت حضور در حوزه‌هایی را داشته که سایر شرکت‌ها ندارند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون شرکت روسال سعی دارد در زمینه توسعه پایدار اقدامات خاصی انجام دهد.

در همین راستا، روسال تلاش خواهد کرد تا سال ۲۰۳۰ براساس برنامه‌ی پایدار تعریف‌شده حرکت کند. این برنامه چارچوب مشخصی را برای شرکت‌های خصوصی و دولتی تعریف می‌کند.

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های شرکت، پاسخگوبودن به تمامی سرمایه‌گذاران و مشتریان است که همین مسأله در تحکیم پایداری نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ایجاد تعادل میان تولیدکننده، سرمایه‌گذار و مصرف‌کننده برای شرکت روسال بسیار اهمیت دارد. "پایداری مقرون‌به‌صرفه" از دیگر موارد مورد توجه شرکت است.

در شرایط رکود اقتصادی جهان، شرکتی پیشرو خواهد بود که برنامه پایداری بلندمدت داشته باشد.

لطفاً در رابطه با مرکز پزشکی جدیدی که شرکت روسال ۱۰۵ میلیون دلار به آن اهدا کرده است، توضیح دهید، چرا این مرکز مورد توجه شرکت روسال قرار دارد؟

از زمان شیوع کووید ۱۹ تاکنون، هفت مرکز درمانی و اورژانسی در سیبری و اورالز افتتاح شده که مختص افرادی با مشکلات ریوی هستند.

این مراکز در شرایط پاندمی کرونا نقش مهمی در کنترل عفونت‌های ریوی ناشی از کرونا ایفا می‌کنند. شرکت روسال، ۱۰۵ میلیون دلار (۸ میلیون روبل) در این مراکز صرف خرید تجهیزات اورژانسی کرده است. بزرگترین هدف شرکت روسال، حفظ سلامتی کارمندان و ساکنین مناطق مذکور است.

استراتژی تولید واحد ذوب جدید تایشت (Taishet) چیست؟ تولید در این واحد چه تأثیری بر استاندارد‌های جهانی تولید آلومینیوم با میزان کربن پایین خواهد گذاشت؟

واحد ذوب جدید تایشت (واقع در منطقه ایرکوتسک، سیبری) تنها واحد گرینفیلد تولید آلومینیوم با کربن پایین بوده که طی ۵ سال گذشته در خارج از چین فعالیت کرده است.

واحد تایشت، پیشرفته‌ترین واحد تولید آلومینیوم کربن پایین در جهان محسوب می‌شود و مهم‌ترین استراتژی شرکت در راستای کربن‌زدایی آلومینیوم است. این واحد کاملاً بر مبنای هیدرو انرژی کار می‌کند. ۱۰۰ درصد آلومینیوم تولیدشده، ردپای کربنی پایینی دارد و تحت آلیاژ‌های آلو (ALLOW) گواهی شده است.

درحال‌حاضر، این واحد با ظرفیت کامل تولید نمی‌کند، اما درصورت تولید با ظرفیت کامل، تولید این واحد ۴۲۸.۵ هزار تن در نخستین فاز تولید خواهد بود که نقش بسزایی در توسعه‌ی اقتصادی این منطقه دارد.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده