تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۴۷۸۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ثبات قیمت سنگ آهن دریایی چین

‌می‌متالز - به دلیل شروع تعطیلات سال نوی قمری چین از تاریخ ۳۱ ژانویه، این کشور از بازار فولاد و سنگ آهن خارج شد و بدین ترتیب قیمت سنگ آهن دریایی چین ثابت ماند.

قیمت سنگ آهن دریایی چین

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ آهن دریایی چین در روز دوشنبه ۳۱ ژانویه به دلیل عدم حضور کشور چین در بازار‌های جهانی که بزرگترین وارد کننده سنگ آهن در آسیا است، تا حد زیادی ثابت بود. منابع خبری اعلام کردند آغاز تعطیلات سال نوی قمری علت اصلی عدم حضور چین در بازار بوده است.

عوامل کلیدی مؤثر بر قیمت سنگ آهن دریایی چین

فعالان بازار اعلام کردند با آغاز جشن‌های سال نوی قمری چین، فعالیت تجاری در بازار چین تعطیل شده است.

یک تاجر مستقر در سنگاپور اظهار کرد: اکثر معامله گران معتقدند که قیمت سنگ آهن باید حداقل تا زمانی که فولادسازان و تجارت خانه‌های چینی در ۸ فوریه به فعالیت خود باز می‌گردند، نسبتا ثابت بماند.

در همین حال، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) اواخر روز جمعه ۲۸ ژانویه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و به فعالان بازار یاد آوری کرد که از حدس و گمان قیمت و انتشار اخبار نادرست برای تأثیرگذاری بر معاملات آتی سنگ آهن چین خودداری کنند.

یک معامله گر مستقر در هنگ کنگ در مورد حدس و گمان برای قیمت سنگ آهن اظهار کرد: انتشار اخبار نادرست در مورد سنگ آهن باعث شد قیمت سنگ آهن در بازار معاملات آتی در روز جمعه به شدت افزایش یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: اطلاعیه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) به احتمال زیاد باعث کاهش شدید قرارداد‌های swap ماه ژانویه در بورس سنگاپور (SGX) شده است، اما حجم معاملات نیز محدود بوده است.

منابع خبری گزارش دادند قرارداد‌های swap ماهانه سنگ آهن در بورس سنگاپور (SGX) در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت.

طبق تحلیل فعالان بازار تا ساعت ۵:۰۹ بعدازظهر روز دوشنبه به وقت سنگاپور بیشترین معاملات سنگ آهن مربوط به ماه مارس نسبت به جمعه گذشته که برابر ۱۴۶.۰۳ دلار در هر تن بود حدود ۹.۰۷ دلار در هر تن کاهش یافته است.

شاخص‌های سنگ آهن در فست مارکت

ارزیابی فست مارکت برای سنگ آهن دریایی چین به صورت ذیل می‌باشد: قیمت سنگ آهن فاین ۶۲٪ در روز دوشنبه ۳۱ ژانویه حدود ۱۴۶.۷۸ دلار در هر تن cfr چینگدائو بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل کاهش ۰.۶۴ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین سنگ آهن فاین کم آلومینا ۶۲٪ در روز دوشنبه حدود ۱۵۳.۲۹ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل با کاهش ۰.۶۷ دلار در هر تن رو به رو بوده است.

قیمت پرمیوم سنگ آهن ۵۸٪ درجه بالا در تاریخ ۳۱ ژانویه در حدود ۱۲۵.۴۹ دلار در هر تن cfr چینگدائو شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۰.۵ دلار در هر تن افزایش یافته است.

سنگ آهن فاین ۶۵٪ با مبدا برزیل در روز دوشنبه حدود ۱۷۸.۳ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که نسبت به روز‌های قبل با کاهش ۰.۳ دلار در هر تن همراه بود.

همچنین در تاریخ ۳۱ ژانویه قیمت سنگ آهن فاین ۶۲٪ حدود ۹۴۴ یوان به ازای هر تن متریک مرطوب fot چینگدائو بود. باید توجه داشت که این قیمت معادل ۱۳۷.۶۴ دلار به ازای هر تن متریک خشک برای سنگ آهن فاین ۶۲ درصد با مبدا چین می‌باشد. این در حالی است که قیمت اعلام شده نسبت به روز‌های قبل بدون تغییر بوده است.

شنیده‌ها از بازار

یک منبع خریدار مستقر در سنگاپور در مورد سنگ آهن دریایی اظهار کرد: بازار مالی قطعاً به دلیل افزایش شدید در جمعه گذشته پس از انتشار اطلاعیه رسمی NDRC سرد شده است. قیمت سنگ آهن دریایی چین باید تا حد زیادی در میان بازار آرام فعلی ثابت باشد.

شنیده‌ها از بازار

معامله گران اعلام کردند به دلیل شروع تعطیلات سال نوی قمری در چین هیچ فعالیت قابل مشاهده‌ای در بازار روز دوشنبه ۳۱ ژانویه وجود نداشت.

شاخص فعالان بازار برای انواع مختلف سنگ آهن

قرارداد‌های فعالان بازار برای سنگ آهن فاین ۶۲٪: برآورد قیمتی انجام شده توسط متال بولتن نشان داد سنگ آهن فاین نوع Pilbara Blend در روز دوشنبه در محدوده قیمت ۱۴۱ تا ۱۴۸.۱۵ دلار به ازای هر تن cfr چین معامله شد.

قرارداد‌های فعالان بازار برای سنگ آهن فاین ۶۵٪ با مبدا برزیل: با توجه به ارزیابی قیمتی انجام شده توسط متال بولتن، سنگ آهن فاین نوع کاراجاس در روز دوشنبه در محدوده قیمت ۱۶۹ تا ۱۹۷.۸ دلار به ازای هر تن cfr چین معامله شد.

قیمت محموله‌های سنگ آهن در بنادر

تحلیل گران بازار اعلام کردند پس از آغاز تعطیلات سال نو قمری در چین هیچ فعالیت قابل مشاهده‌ای برای سنگ آهن دریایی چین در این کشور در روز دوشنبه ۳۱ ژانویه وجود نداشت.

بورس کالای دالیان

در تاریخ ۳۱ ژانویه بازار سنگ آهن دریایی چین به دلیل تعطیلات بسته بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده