تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۴۷۹۴۳
استاندار بوشهر:

پیشرفت ۸.۵ درصدی راه‌آهن بوشهر- شیراز/ لزوم تامین منابع مالی

‌می‌متالز - استاندار بوشهر با اشاره به پیشرفت ۸.۵ درصدی اجرای راه‌ آهن بوشهر طی ۱۴ سال گذشته گفت: پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز با روند فعلی تکمیل نمی‌شود.

به گزارش می‌متالز، احمد محمدی‌ زاده صبح سه‌شنبه با تبریک دهه مبارک فجر و سالروز ورود امام به میهن اسلامی به مردم استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر امسال ۴۱۵ پروژه آماده بهره‌ برداری شده که طی دهه فجر در شهرستان‌های مختلف افتتاح می‌شوند.

وی اعتبارات پروژه‌های افتتاحی را ۲۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اضافه کرد: طی دهه فجر ۶۵ پروژه نیز در استان بوشهر آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر در مورد مهمترین پروژه‌های افتتاحی بیان کرد: در حوزه آب‌ شیرین‌ کن‌ها کار‌های خوبی صورت گرفته و در حوزه آبیاری و طرح نخلستان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که شاهد افتتاح بخشی از پروژه‌ها خواهیم بود.

وی در مورد وضعیت راه‌ آهن بوشهر - شیراز نیز گفت: دو پیمانکار در استان بوشهر و استان فارس مشغول به کار هستند. پیمانکار بخش راه‌آهن در استان بوشهر طلبکار است و کار خود را محدود کرده است. باید اقداماتی صورت بگیرد که پروژه از وضعیت فعلی خارج شود.

محمدی‌زاده افزود: در استان بوشهر ۲۰۰ میلیون دلار و در استان فارس نیز ۲۰۰ میلیون دلار تهاتر نفت در نظر گرفته شده است که ساز و کار طولانی دارد و تلاش داریم که پروژه از وضعیت فعلی خارج شود.

وی ادامه داد: این پروژه طی ۱۴ سال گذشته فقط ۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با این روند تکمیل نمی‌شود و باید با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مشکل پروژه به صورت ریشه‌ای حل شود.

منبع: خبرگزاری مهر استان بوشهر

عناوین برگزیده