تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۴۷۹۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چه‌کسانی در اولویت دریافت سهام عدالت هستند؟

‌می‌متالز - سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت گفت: تنها یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جاماندگان سهام عدالت به مرحله نهایی دریافت سهام عدالت رسیدند.

به گزارش می‌متالز،

چه‌کسانی در اولویت دریافت سهام عدالت هستند؟

اکبر حیدری گفت: اطلاعات نشان می‌دهد که از دوره قبل چهار میلیون نفر جامانده سهام عدالت شناسایی شدند که از این میان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با داشتن کارتکس به مرحله نهایی دریافت سهام عدالت رسیدند.

وی ادامه داد: آمار‌ها در رابطه با افرادی که کارتکس سهام عدالت داشته، اما به آن‌ها سهام تعلق نگرفته، متفاوت است.

به گفته حیدری؛ افرادی که دعوت‌ نامه دریافت کرده و مراجعه نکردند یا دعوت نامه به اسم آن‌ها صادر شده، اما به دست شان نرسیده یا کسانی که تمام مراحل را انجام داده‌اند، اما اطلاعات‌شان به دبیرخانه سهام عدالت ارسال نشده، از دریافت سهام عدالت جا مانده‌اند.

طبق گفته قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در دوازدهم بهمن- موضوع جاماندگان سهام عدالت، در دولت هم در حال بررسی است و اخیرا وزارت تعاون فهرستی از اقشاری که این سهام می‌تواند به آن‌ها تعلق بگیرد را به وزارت اقتصاد ارائه کرده است.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

به گفته پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طرح جاماندگان سهام عدالت در مجلس مطرح و با آن موافقت شد. این تصمیم در انتظار نهایی سازی منابع آن توسط سازمان برنامه و بودجه است.

البته احسان خاندوزی وزیر اقتصاد پس از جلسه هفته گذشته شورای عالی بورس گفته بود: فعلا برای تعیین جاماندگان سهام عدالت تصمیمی گرفته نشد.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ به مبلغ حدودا ۵۵۰ هزار تومان تا پیش از پایان امسال خبر داد.

احسان خاندوزی در جلسه شورای‌عالی بورس و اوراق‌بهادار، دستور این شورا را مختص به موضوع سود سهام عدالت و جمعیت حدود ۵۰ میلیون نفری سهامداران مستقیم و غیرمستقیم آن عنوان و مهم‌ترین مصوبه آن را مربوط به پرداخت سود سهام عدالت سال۱۳۹۹ به سهامداران اعلام کرد.

وی افزود: برآورد دبیرخانه شورای‌ عالی بورس و اوراق بهادر این است که حدود ۵۵۰ هزار تومان به ازای هرکدام از دریافت‌کنندگان سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد که طبیعتا برای سهامدارانی که مبلغ یک‌میلیون تومان سهام خود را در موقع مقرر تکمیل کرده بودند، این رقم تقریبا به دوبرابر افزایش می‌یابد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده