تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۴۸۰۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

نیپون استیل پیش‌بینی تولید فولادش را کاهش داد

‌می‌متالز - شرکت فولادسازی نیپون ژاپن پیش‌بینی تولید فولاد خام تلفیقی خود را برای سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۲ به ۴۴.۸۰ میلیون تن کاهش داد که ۲ درصد کمتر از ۴۵.۷۰ میلیون تن پیش‌بینی‌شده در ۲ نوامبر ۲۰۲۱ است.

به گزارش می‌متالز به نقل از آرگوس، کاهش برآورد تولید نیپون پس از آن صورت گرفت که این فولادساز شاهد کاهش ۲٫۷ درصدی تولید فولاد خام خود در ماه‌های اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱ بود که از ۱۱٫۳۷ میلیون تن در سه‌ماهه قبل به ۱۱٫۰۶ میلیون تن رسید.

نیپون استیل کاهش پیش‌بینی را به کاهش تقاضای فولاد چین از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت داد و همچنین برآورد کرد که این روند در سال ۲۰۲۲ تحت کنترل‌های سیاستی قوی برای انتشار کربن ادامه خواهد داشت. یکی دیگر از عوامل مؤثر بیان شده کاهش تقاضای فولاد از سوی صنعت خودروسازی است که همچنان با کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که تولید خودروی ژاپن برای سال مالی منتهی به ۳۱ مارس تنها به ۷٫۷ میلیون دستگاه برسد که ۶٫۱ درصد کمتر از ۸٫۲ میلیون دستگاه پیش‌بینی‌شده قبلی در ۲ نوامبر ۲۰۲۱ است.

حتی غول خودروسازی ژاپن، تویوتا موتور نیز بعید به نظر می‌رسد که بتواند به هدف تولید ۹ میلیون خودروی خود برای سال مالی جاری دست یابد، زیرا همچنان در حال برنامه‌ریزی تعطیلی کارخانه‌های خود در پایان ژانویه و نیمه اول فوریه است.

طبق اعلام نیپون، برای سال مالی جاری، انتظار می‌رود قیمت فولاد به طور متوسط ۱۱۷۰۰۰ ین در هر تن باشد که در مقایسه با ۸۶۱۰۰ ین در سال مالی گذشته ۳۵٫۹ درصد افزایش داشته باشد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده