تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۹:۳۹
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۲۴۸۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش تولید فروآلیاژها مشروط به رفع موانع صادراتی

می متالز - مدیر بازرگانی شرکت پارت گوال؛ تولیدکننده آلیاژ فروکروم پرکربن گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل پیش روی ما در حوزه‌ی صادرات محدودیت‌های لجستیکی و حمل دریایی کالا به مقصدهای صادراتی نظیر اروپا و آفریقا است.
افزایش تولید فروآلیاژها مشروط به رفع موانع صادراتی

به گزارش می متالز، امیر آقایی مدیر بازرگانی شرکت پارت گوال در خصوص وضعیت تولید و صادرات فروکروم پرکربن در ایران گفت: این آلیاژ برای تهیه فولادهای آلیاژی و فولادهای ضدزنگ مورداستفاده قرار می‌گیرد و با توجه به عدم تولید فولادهای ضدزنگ و فولادهای آلیاژی با کروم بالا در ایران، مصرف فروکروم پرکربن در کشور محدود است.

آقایی تشریح کرد: ظرفیت تولید شرکت پارت گوال 25 هزار تن در سال است که حدود  35 درصد در بازار داخل عرضه و باقی آن می‌بایست صادر می‌شود، ازاین‌رو وجود تولیدکنندگان دیگر در این بخش تا زمانی که زیرساخت‌های توسعه فولاد ایران آماده نشود توجیه منطقی ندارد.

وی در خصوص وضعیت صادرات این محصول دارای ارزش‌افزوده در زنجیره فولاد گفت: در بحث صادرات هر آنچه به زنجیره فولاد مرتبط باشد مطلوب است؛ اما در شرایط کنونی برای صادرات یک محصول با انواع و اقسام مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنیم.

آقایی تشریح کرد: مشکلات موجود در نقل و انتقالات بانکی، محدودیت‌های حمل‌ونقل کالا به اروپا و سایر بازارهای بین‌المللی به دلیل قطع همکاری کشتیرانی‌های اروپایی و کمبود کشتی و کانتینر باعث عدم سرویس‌دهی به‌موقع و از دست دادن بازارهایی خواهد شد که کالا به آن‌ها صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه تولید این محصول با توجه به بهای انرژی پایین‌تر در ایران نسبت به سایر کشورهای تولیدکننده و نیز تأمین ماده‌ی اولیه در ایران گفت: ایران تولیدکننده کرومیت به‌عنوان ماده اولیه فروکروم پرکربن است؛ سالانه 500 هزار تن کرومیت به چین صادر می‌شود که مجموعه ما حدود ۸۰ تا ۸۵  هزار تن ظرفیت سالانه دارد؛ بنابراین هنوز ظرفیت برای تولید فروکروم در کشور وجود دارد ولی بازار داخلی برای این محصول بسیار کوچک و محدود است.

مدیر بازرگانی شرکت پارت گوال در ادامه از برنامه توسعه‌ای این شرکت مبنی بر تولید 25 هزارتن فروسیلیس در سال و اضافه کردن کوره جدید خبر داد و افزود: به جهت مشکلات بخش صادرات و محدودیت بازار داخل در حال حاضر رغبتی برای افزایش ظرفیت فروکروم در مجموعه وجود ندارد.

عناوین برگزیده