تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۴۸۰۵۰
سرویس خبر : محیط زیست

معرفی نیروگاه سهند و مجتمع فولاد صنعت بناب به دستگاه قضایی به دلیل آلودگی/ تالاب قره‌قشلاق بین‌المللی می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به موضوع آلایندگی برخی صنایع در شهرستان بناب از شکایت حفاظت محیط زیست استان از نیروگاه سهند و مجتمع فولاد صنعت بناب به‌خاطر آلایندگی خبر داد و گفت: به‌خاطر استفاده نیروگاه سهند از سوخت مازوت، این نیروگاه به دستگاه قضایی معرفی شده است.

به گزارش می‌متالز، حسن عباس‌نژاد به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها در بناب با گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها اظهار کرد: تالاب قره قشلاق بناب به عنوان گنجینه‌ای از گونه‌های جانوری و گیاهی در شمال‌غرب کشور واقع شده و برای اینکه حفاظت از این تالاب بهتر مدیریت شود، با تدوین برنامه جامعی کمیته منطقه‌ای حفاظت از آن راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی سپس با تکذیب خبر انتقال مدیریت این تالاب از بناب به ملکان خاطرنشان کرد: کما فی‌السابق دبیرخانه دائمی تالاب شهرستان بناب تعریف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: هر چهار شهرستان بناب، ملکان، چهاربرج و میاندوآب که در حوزه این تالاب واقع شده‌اند در حفاظت از این تالاب مسوولیت دارند و مطلب منتشره از زبان بنده در جلسه شهرستان ملکان ناشی از سوءبرداشت خبرنگار صدا و سیما در شهرستان ملکان بود.

عباس‌نژاد اذعان داشت: به دنبال ارتقاء سطح این تالاب هستیم که با تحقق آن تالاب قره قشلاق بناب به تالاب بین‌المللی تبدیل خواهد شد و امیدواریم از اسفند ماه امسال این تالاب با ارتقاء سطح به پناهگاه حیات وحش ارتقاء یابد.

وی در ادامه این نشست با اشاره به موضوع آلایندگی برخی صنایع در شهرستان بناب از شکایت حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از نیروگاه سهند و مجتمع فولاد صنعت بناب بخاطر آلایندگی خبر داد و گفت: به‌خاطر استفاده نیروگاه سهند از سوخت مازوت، این نیروگاه به دستگاه قضایی معرفی شده است.

شهریار فتحی، فرماندار بناب نیز در این نشست با تبریک روز جهانی تالاب‌ها از تالاب قره قشلاق به عنوان بزرگترین سرمایه زیست‌محیطی نام برد و بر حفظ و حراست از این تالاب تأکید کرد.

وی گفت: امیدواریم با تداوم بارش‌ها و تعیین حق‌آبه تالاب شاهد ارتقاء و پویایی تالاب قره قشلاق بناب باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده