تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۴۸۳۵۶
سرویس خبر : صنایع کوچک
سازمان حمایت مصرف کنندگان:

گرانی ۸ تا ۱۲ درصدی لوازم خانگی بدون مجوز قانونی بوده و صحت ندارد

‌می‌متالز - مسوول سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هیچ مجوز افزایش قیمت از جمله ۸ تا ۱۲ درصدی محصولات لوازم خانگی صادر نشده است.

به گزارش می‌متالز، حسن اله یاری مدیرکل نظارت بر کالا‌های فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به مصاحبه رئیس اتحادیه لوازم خانگی درباره افزایش هشت تا ۱۲ درصدی برخی از اقلام لوازم خانگی به ایسنا گفت: هیچ مجوز افزایش قیمتی برای محصولات لوازم خانگی از سوی این سازمان صادر نشده است.

وی افزود:شرکت‌های تولیدکننده درصورت درخواست افزایش قیمت باید طبق رویه مرسوم، مستندات بهای تمام شده را به سازمان ارائه کنند تا در صورت تأیید و پس از تصمیم گیری نهایی در کارگروه تنظیم بازار و ابلاغ، قیمت‌های جدید اعمال شود؛ بنابراین هرگونه افزایش قیمت بدون طی این مراحل، فاقد وجاهت بوده و برخورد قانونی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، اواخر دی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که برخی تولید کنندگان لوازم خانگی در روز‌های اخیر قیمت محصولات را ۸ تا ۱۲ درصد افزایش دادند. بیشترین افزایش قیمت مربوط به یخچال و فریزر و کولر آبی بوده و قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی تغییری نکرد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده