تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۲۴۸۲۲۴
سرویس خبر : صنایع کوچک

اجرای طرح قیمت تمام شده محصول در گروه لوازم خانگی

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در نشست مشترک با تولیدکنندگان و فعالین حوزه لوازم خانگی استان از اجرای طرح درج قیمت تمام شده محصول (تولیدکننده) از ۲۳ بهمن ماه در گروه کالایی لوازم خانگی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، آرش نگاهبانی در این نشست با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صمت اجرای کامل و دقیق طرح درج قیمت تولیدکننده روی محصول می‌باشد، گفت: طرح شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده در راستای انجام مدیریت هوشمند به نفع تولیدکننده و مصرف کننده، با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: از آذرماه سال جاری در گروه‌های متنوع کالایی ۱، ۲ و ۳ نظیر آب معدنی، آب میوه، نوشابه‌های گازدار، چرخ گوشت، ماکروویو، دستمال کاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، لباسشویی، لنت ترمز، فیلتر روغن، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، ماکارونی، سس، رب، روغن موتور، لوازم یدکی خودرو و... اجرای این طرح آغاز شده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان ادامه داد: طرح درج قیمت بر روی بخشی از لوازم خانگی از دی ماه کلید خورده بود و این طرح در گروه کالایی ۴ که از ۲۳ بهمن ماه آغاز می‌شود، شامل کلیه محصولات واحد‌های تولیدی در حوزه لوازم خانگی استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های صنایع لوازم خانگی کشور محسوب می‌شود، افزود: با توجه به نقش عمده استان در این صنعت و ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه، صنعتگران و تولیدکنندگان لوازم خانگی استان می‌توانند نقش بنگاه رهبری را در این حوزه ایفا نمایند.

نگاهبانی تصریح کرد: هدف از طرح درج قیمت تولید کننده ایجاد دغدغه برای تولید کنندگان نیست و این امر در راستای شفاف سازی، حمایت از تولید و منتفع شدن صنعتگران و مصرف کنندگان است.

وی اضافه کرد: شفافیت تجاری، حذف حاشیه‌های قیمتی نامتعارف و حذف دلالی از مهمترین شاخصه‌های طرح یاد شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده